تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

مضرات اپلیکیشن‌های تلفن همراه

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی معتقد است که فردگرایی، مهمترین پدیده‌ای است که ابزارهای رسانه‌ای و در عین حال سرگرم کننده با تغییر در سبک زندگی مردم باعث گسترش آن می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۸۴
موبایل و لب تاباخبار معاصر: سیدغلامرضا حسینی  با بیان اینکه تلفن همراه یکی از دستاوردهای تکنولوژی است، گفت: این وسیله کوچک ابتدا فقط ابزاری ساده برای ارتباط با مخاطب بود و اندک‌اندک قابلیت‌های مهمی چون عکاسی و فیلم‌برداری و بعد اتصال به شبکه اینترنت، آن را خیلی مهم جلوه داد.

وی افزود: امروزه بسیاری از مردم، نمی‌توانند بدون تلفن همراهشان صبح را به شب برسانند و اگر تلفن همراه نزدیکشان نباشد، گویا چیزی کم دارند و سرگردان هستند.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی، افزود: چه بسیار افرادی که با استفاده نابجا و گاهی ساده لوحانه از این برنامه‌ها، با به تاراج رفتن اطلاعات خصوصی و شخصی‌شان، به قول خودشان به خاک سیاه نشسته‌اند و اکنون انگشت حسرت به دندان می‌گزند و راه برگشت و جبران هم ندارند.

حسینی با بیان اینکه امروزه برای دنیای آدمیان، باید دو گونه فضا در نظر گرفت، تاکید کرد: فضای نخست، همین دنیای ظاهری و آشکار است که زندگیمان در آن جریان دارد و فضای دوم، فضای مجازی است که آرام آرام، چتر خود را می‌گستراند و باید برایش چاره‌ای اندیشید زیرا راه فراری از آن وجود ندارد.

وی با اشاره به برخی از تهدیدهای نرم افزارهای رسانه‌ای ادامه داد: اختلال در مدیریت زمان و اتلاف عمر از راه اعتیاد به این برنامه‌ها و در نتیجه، افت تحصیلی نوجوانان و جوانان، تهدید امنیتی افراد از راه امکان تشخیص موقعیت مکانی آنها از طریق نرم افزارها از جمله تهدیدهای نرم‌افزارهای رسانه‌ای است.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی، تصریح کرد: ترویج اباحه‌گرایی جنسی و بی‌بند و باری از راه بازگو کردن موضوعات کاملاً خصوصی افراد از جمله اموری است که در این شبکه‌ها روی می‌دهد.

حسینی افزود: عادی‌سازی خیانت و حضور دختران و پسران نوجوان در شبکه‌های اجتماعی موبایلی باعث روابط شدید و وابستگی آنها به فرد ناآشنا می‌شود که این امر، آسیبی جدی است زیرا مشکلات عدیده‌ای را به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: تهدید نهاد خانواده و تزلزل آن، از راه به نمایش گذاشتن اطلاعات شخصی و خصوصی افراد، مسأله‌ای است که خطرهای بسیاری دارد.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی، تصریح کرد: عادی‌سازی روابط مردان با زنان در شبکه‌های اجتماعی ترویج می‌شود و آسیب‌هایی مانند طلاق را پیش‌رو دارد؛ در حقیقت، ثبات و بنیان خانواده دچار اختلال و تزلزل شده و در نهایت، باعث اختلاف بین زوجین و طلاق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ارتباط با افراد غریبه و رشد جرایم را به دنبال دارد، افزود: این شبکه‌ها نوجوانان و جوانان، با افراد ناآشنا، ارتباط برقرار می‌کنند و ممکن است در دام شبکه‌هایی مانند مواد مخدر گرفتار شوند.

حسینی خاطرنشان کرد: اکثر گردانندگان نرم‌افزار و شبکه‌های اجتماعی جدید، اعتقادی به کنترل مسائل اخلاقی ندارند. عادی‌سازی ارتباط پسر و دختر، روابط نامشروع و غیراخلاقی آنان را به دنبال دارد و باعث ناهنجاری‌های اخلاقی می‌شوند و کاربران به ویژه نوجوانان و جوانان از حضور در برخی فضاهای مجازی دچار آسیب جدی خواهند شد.



انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز