تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۸.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹

واکنش محسن و فاطمه هاشمی به احتمال رد صلاحیت

فاطمه هاشمی : خوشحال می شوم! محسن هاشمی نیز گفت : رد صلاحیت شویم، از نظر شورای نگهبان تمکین می‌کنیم.
کد خبر: ۸۶۱۴
فاطمه هاشمی که برای ثبت نام دهمین دوره انتخابات مجلس به همراه برادرش محسن در ستاد انتخابات حضور داشت در پاسخ به این سوال که اگر شما و برادرتان رد صلاحیت باشید چه واکنشی نشان خواهید داد گفـت: خوشحال می شوم!

واکنش محسن و فاطمه هاشمی به احتمال رد صلاحیت

محسن هاشمی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام هفته وحدت طی سخنانی اظهار داشت: در ماه‌های گذشته شاهد بودیم هم رئیس جمهور آمریکا دست وزیر خارجه ما را می‌فشارد و هم رئیس جمهور روسیه به دیدار رهبر انقلاب می‌آید و دست ایشان را می‌فشارد.

وی افزود: حال که جمهوری اسلامی در اقدامی هوشمندانه به تنش‌زدایی می‌پردازد و کشور را از خطرات مصون دانسته و منافع و مصالح کشور را حفظ می‌کند چه نیکوست در جامعه خودمان که به‌دلیل اختلافات سیاسی مملو از کینه‌ورزی شده، به اخلاق سیاسی روی آوریم و احزاب و گروه‌ها به سعه صدر و مدارا و تحمل یکدیگر بپردازند تا تداوم شرایط اقتصادی را با رنج و نگرانی کمتری پشت سر بگذارند و شادی و خوشحالی جای خود را به تلخی و ناکامی دهد.

فرزند هاشمی رفسنجانی ادامه داد: در هفته‌های گذشته شاهد بودیم برخی افراد به‌بهانه مطرح شدن دیدگاه‌های هاشمی رفسنجانی که پیش از این بارها مطرح شده بود از اخلاق خارج شدند و تعابیر تندی در فضای جامعه منتشر شد.

هاشمی بیان کرد: آیت‌الله هاشمی براساس سیره پیامبر که به عیادت حرمت شکنان می‌رفت جز خیر برای همه جامعه به‌ویژه آنها که حرمت شکنی می‌کنند نمی‌خواهد، و هیچ‌گونه کدورتی در دل ندارد.

وی گفت: بنده ترجیح می‌دادم دیگر بزرگان و همفکران و صاحب نظران پای در این مسیر قرار دهند اما به‌توصیه بزرگ‌مردان پای در این مسیر قرار دادیم و امیدوارم با حفظ تعامل و گذشت این مسیر را ادامه دهیم.


واکنش محسن و فاطمه هاشمی به احتمال رد صلاحیت


محسن هاشمی رفسنجانی درپاسخ به این سؤال "احتمال می‌دهید که شورای نگهبان شما را تأیید کند؟" اظهار داشت: من و فاطمه هر دو برای این انتخابات ثبت نام کردیم اما اگر شورای نگهبان صلاحیت هر دو ما را تأیید کند یکی از ما در نهایت برای این انتخابات خواهیم ماند.

وی در پاسخ به این سؤال "اگر رد صلاحیت شوید چه واکنشی خواهید داشت؟" گفت: ما تمکین خواهیم کرد.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد افزود: اکنون کشور در شرایط حساسی قرار دارد. اگر مجلس جمهوری اسلامی به وظایف خود در تنقیح قوانین و نظارت بهتر عمل کند سرمایه گذاری‌ها و حاکم کردن فضای اقتصادی مناسب و مقاوم کردن اقتصاد و ذخایر اقتصادی می‌تواند راهگشای مسیر باشد.

هاشمی ادامه داد: در صورتی که با اعتماد مردم افتخار حضور در مجلس دهم را بیابیم، تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت و اختیارات وسیع مجلس گره از مشکلات مردم بگشاییم و در اقتصاد، فرهنگ و سیاست تحول ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این مسیر باید با همه دلسوزان و بزرگان کشور صرف نظر از اختلافات سیاسی تعامل کرد.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز