تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
502 ساعت برنامه ویژه انتخابات

برنامه های انتخاباتی تلویزیون اعلام شد

جزئیات برنامه های ویژه انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی در تلویزیون از سوی رسانه ملی اعلام شد.
کد خبر: ۸۶۳۶
آرم صدا و سیما

اخبار معاصر: جزئیات ویژه برنامه های تلویزیون برای دو انتخابات مهم پیش رو اعلام شد. 

بنا بر این گزارش، در جلسه ای با حضور داوود نعمتی انارکی مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما، ملکی مسئول ستاد انتخابات سیما این جزییات را اعلام کرد.

وی در سخنانی گفت: پیش بینی 30 هزار و 115 دقیقه مساوی با 502 ساعت برنامه ویژه انتخابات تدارک دیده شده است که از این میان 23 هزار و 905 دقیقه مساوی با 398 ساعت را شبکه ها تولید می کنند.

وی افزود: همچنین 6 هزار و 210 دقیقه مساوی با 103 ساعت برنامه نیز از سوی ستاد انتخابات تهیه و تدارک دیده شده است. می توان گفت 74.1 درصد از برنامه های ویژه انتخابات را شبکه های مختلف تلویزیونی و 26 درصد را ستاد انتخابات تهیه کرده است.

ملکی در توضیح ویژگی برنامه هایی که از سوی ستاد انتخابات ساخته شده اند، عنوان داشت: برنامه های این ستاد قابلیت پخش در لابه لای برنامه ها را دارد و در مجموع، پخش چیزی حدود 80 ساعت بیشتر از تولید است.

وی همچنین درباره مجری ها و گزارشگرها نیز توضیح داد: مجریان و گزارشگران برنامه های انتخاباتی برای آشنایی با قواعد چنین برنامه هایی آماده می شوند و در حقیقت ما تلاشمان بر این است که بصیرت و افزایش آگاهی و اطلاع رسانی حداکثری داشته باشیم و اینکه افرادی که برای رأی دادن می روند به خصوص رأی اولی ها چه مدارکی را با خود همراه داشته باشند.

وی تصریح کرد: صداوسیما تلاش خود را بر این گذاشته که بی طرفی کامل را در نظر بگیرد و از همه صاحب نظران دعوت کند که انتخابات پرشوری برگزار شود.

ملکی درباره برگزاری مناظره نیز توضیح داد: برای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس امکان برگزاری مناظره وجود ندارد و مناظره نداریم اما گفت و گو ها به سمت تظارب آراء حرکت می کندو ضمن اینکه افراد شرکت کننده در انتخابات مجلس خبرگان هرکدام 25 دقیقه زمان دارند تا به صورت متکلم وحده با مخاطبان گفت و گو کنند که این برنامه از شبکه تهران پخش می شود.

وی افزود: ستاد انتخابات و مرکز نظارت و ارزیابی سازمان بر برنامه هایی که پخش می شوند نظارت دارند و بلافاصله می توانیم توضیح بدهیم که کدام شبکه چه برنامه هایی را به خود اختصاص داده است.

ملکی درباره دلایل رد صلاحیت ها هم گفت: ما به این موضوع ورود نمی کنیم و دلایل رد صلاحیت ها به هیچ عنوان عنوان نخواهد شد. ضمن اینکه طبق بند 59 تبلیغات کاندیداها در برنامه های مختلف تلویزیون بعد از ثبت نام ممنوع است و اجازه هیچ تبلیغی از سوی کاندیداها در تلویزیون وجود ندارد.


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز