تهران ۹.۹۱° كمينه ۷.۷۹°  بیشینه ۹.۹۹°
۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
ایکائو از قدرت حفاظتی سپاه تمجید کرد؛

لقب گارد آهنین برازنده قدرتمندترین گارد پروازی جهان

در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران ضریب آسیب پذیری هواپیماهایش به حداقل رسیده و امنیت خطوط هوایی ایران از چنان جایگاهی برخوردار است كه برخی از كشورها در دنیا به گارد امنیت پرواز ایران لقب گارد آهنین داده اند.
کد خبر: ۸۶۳۷
اخبار معاصر: گارد امنیت پرواز از سال 1350 در ایران شروع به كار كرد و تا پیروزی انقلاب اسلامی این ماموریت توسط حراست شركتهای هواپیمایی، یگان ویژه تكاوران و... انجام می شد.

از سال 1357 تا سال 1363 گارد امنیت پرواز در ایران نداشته ایم. با توجه به اینكه كشور در سالهای نخستین پیروزی انقلاب اسلامی درگیر مبارزه با ضد انقلاب و جنگ تحمیلی بود، دشمنان جمهوری اسلامی به منظور وارد آوردن فشار مضاعف بر نظام نوپای ایران اسلامی اقدام به ربایش چندین فروند هواپیمای فاقد گارد امنیت پرواز كرده و باعث پایین آمدن ضریب امنیتی در پروازها به واسطه انجام مداخلات غیرقانونی شدند.


گارد امنیت پرواز ایران

بدین ترتیب و با توجه به وظیفه تصریح شده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قانون اساسی مبنی بر پاسداری و نگهبانی از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن این ماموریت حساس و خطیر نیز با فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) «مبنی بر تشكیل سپاه حفاظت هواپیمایی» به سپاه محول گردید.

در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران از جمله كشورهایی است كه ضریب آسیب پذیری هواپیماهایش به حداقل رسیده و امنیت خطوط هوایی ایران از چنان جایگاهی در جهان برخوردار است كه برخی از كشورها در دنیا به ما لقب گارد آهنین داده اند. اقدامات خرابكارانه و مداخله جویانه در بخش صنعت حمل و نقل هوایی، بعد از حضور سپاه در این صنعت ده ها مورد بوده كه سپاه حفاظت هواپیمایی در برخورد با این گونه تهدیدات و مداخلات غیرقانونی 100 درصد موفق بوده و هیچ هواپیماربایی موفقی پس از حضور سپاه در ناوگان حمل و نقل هوایی انجام نشده است.


گارد امنیت پرواز ایران


سردار علی اصغر گرجی زاده فرمانده حفاظت سپاه در حاشیه اولین همایش سراسری حفاظت سپاه، اقتدار و امنیت که صبح امروز به مناسبت پنجم دی ماه سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر واگذاری ماموریت امنیت پرواز و حفاظت هواپیمایی به سپاه برگزار شد با اشاره به درخواست برخی کشورها برای همکاری با ایران افزود: به کشورهای دوستی که از ما درخواست داشتند، کمک کردیم که یک نمونه آن سوریه است و ما با اعزام برخی دوستان، اطلاعات و تجربیات خود را منتقل کردیم.

سردار گرجی زاده همچنین آسمان ایران را یکی از امن ترین آسمانها دانسته و بر این نکته تاکید کرده که از نظر ایکائو، ایران یکی از کشورهای تاپ در حوزه هوانوردی است و آنها 3 بار از مراکز ما بازدید کرده و نمرات بالایی هم داده‌اند.


ایکائو

فعاليت های سپاه حفاظت هواپيمايی برابر اعلام ايكائو (سازمان بین المللی هوانوردی) در سطح بالای استانداردهای بين المللی است؛ ایکائو به این نکته اذعان دارد که نیروهای حفاظتی سپاه در هواپیماها از آمادگی روحی بالا، آمادگی جسمانی مثال زدنی و همچنین آموزش های به روز برخوردار هستند.

در همین رابطه چندی پیش سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در حاشیه بازدید از روند تولید مجموعه تلویزیونی "آسمان من" گفته بود: سپاه حفاظت برای اجرای ماموریت‌های خطیر خود تاکنون با اهدای بیش از 50 شهید و تعدادی جانباز، امنیت و آرامش مردم در مسافرت های هوایی را تامین و در این راه افتخار بزرگی را برای نهاد انقلابی و مردمی سپاه به ارمغان آورده است.
 
فرمانده کل سپاه با اشاره به نظارت سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی بر اقدامات کشورها در زمینه امنیت خطوط هوایی افزود: امروز سازمان ایکائو که بر حفاظت هواپیمایی و امنیت پرواز کشورهای جهان نظارت می‌کند اقدامات جمهوری اسلامی را تایید و ایران را از جمله کشورهای موفق در این زمینه می‌داند.

گارد امنیت پرواز

امروز پنجم دی ماه 94 نیز سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در همایش سراسری حفاظت سپاه، اقتدار و امنیت با بیان اینکه اقتدار و امنیت به خودی خود ایجاد نمی‌شود، گفت: نبرد سپاه حفاظت با همه سرویس های جاسوسی دنیاست و کار پیچیده سپاه حفاظت هم این است که باید نقطه ها را در برابر فضاها حفاظت کند آن هم در حالیکه دشمن هر روز از ابزارها و برنامه های جدید و مدرن بهره برده و در عرصه ترور صاحب قدرت شده‌اند و در یک مسیر تصاعدی برای برهم زدن امنیت ما گام بر می‌دارند.

توجه به ارزش های اخلاقی و استفاده از نيروهای مومن، تحصيل كرده و جوان، احترام به قوانين و اجرای دقيق آنها، مسافر محوری و تكريم ارباب رجوع، استفاده از تجربيات كاركنان قديمی و بازنشسته و همچنین هماهنگی و همفكری با ديگر ارگان ها و شركت های موجود در صنعت حمل و نقل هوايی، از جمله شاحصه های موفقیت سپاه حفاظت هواپیمایی ایران در ماموریت هایش تا کنون بوده است.



انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز