تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°

۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

محل شهادت سردار ایرانی در عراق که زیارتگاه شد+عکس

کارگردان مستند «عزیز بلد» گفت: برای ساخت مستند به محل شهادت سردار سیدحمید تقوی‌‌فر رفتیم؛ این محل توسط اهالی قریه عزیز بلد به زیارتگاه تبدیل شده بود.
کد خبر: ۸۶۶۰

اخبار معاصر: محمد صادقی کارگردان مستند «عزیزِ بلد» درباره ماجرای عکسی از محل شهادت سردار سیدحمید تقوی‌‌فر، اظهار داشت: از دی ماه سال 93 تولید مستند «عزیزِ بلد» را آغاز کردیم که در این مستند به گفت‌وگو با خانواده، همرزمان و دوستان شهید پرداختیم.

وی ادامه داد: در این مصاحبه‌ها ابعاد مختلفی از زندگی شهید تقوی‌فر در دوره‌های قبل از انقلاب، زمان جنگ تحمیلی، بعد از جنگ تا شهادت به دست آمد. هر کدام از این دوران‌ها نقطه روشنی از فعالیت‌های مجاهدانه شهید تقوی‌فر در ایران و عراق بود.

محل شهادت سردار ایرانی در عراق که زیارتگاه شد

صادقی گفت: برای ادامه ساخت مستند به شهر «بلد» رفتیم؛ روی در و دیوار شهر هنوز هم عکس شهید تقوی‌فر دیده می‌شد. وقتی از مردم عراق درباره او پرسیدیم، گفتند «ابومریم ـ شهید تقوی‌فر فرزند ذکوری نداشت و نام دختر ارشد وی مریم بود ـ ناجی خیلی از مردم بود.»

محل شهادت سردار ایرانی در عراق که زیارتگاه شد

کارگردان مستند «عزیزِ بلد» بیان داشت: در نزدیکی سامرا، یکی از اهالی، وقتی فهمید می‌خواهیم درباره شهید تقوی‌فر مستند تولید کنیم، ما را به منزلش دعوت کرد و پس از پذیرایی مفصل دور هم نشستیم و او درباره شهید تقوی‌فر گفت: «من و خانواده و کل مردم روستا مدیون زحمت آقای تقوی‌فر هستیم؛ سال‌ها در بین شیعه و سنی این منطقه اختلاف بود که او این اختلافات را برطرف کرد.»

محل شهادت سردار ایرانی در عراق که زیارتگاه شد

وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌ها برای تولید مستند، رفتن به محل شهادت سردار تقوی‌فر بود؛ این محل توسط اهالی قریه عزیز بلد خریداری و به یک زیارتگاه تبدیل شده است. در حالی که محل دفن پیکر این شهید در شهر اهواز و در جوار مزار پدر و برادر شهیدش است.

بر اساس این گزارش، شهید حاج «سیدحمید تقوی‌فر» از فرماندهان قرارگاه رمضان در هشت سال دفاع مقدس و از مبارزان جبهه اسلام در مقابل تکفیری‌ها در عراق بود که سال گذشته در روزی چون امروز ـ ۶ دی‌ ماه ۹۳ ـ در مقابله با تروریست‌های داعش در شهر عزیز بلد هدف تک تیراندازهای این گروه قرار گرفت و به شهادت رسید.


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز