تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°

۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹

نهمین ناوچه ائتلاف سعودی غرق شد

نیروهای ارتش و انقلابیون یمن در عملیات تلافی جویانه علیه عربستان متجاوز، موفق شدند نهمین ناوچه جنگی این کشور را در دریای سرخ منهدم و غرق کنند.
کد خبر: ۸۶۹۵
یمن نهمین ناوچه ائتلاف سعودی را غرق کرداخبار معاصر: به نقل از خبرگزاری یمن، یک مقام نظامی دراین باره گفت : نیروهای ارتش وکمیته های مردمی یمن یکشنبه شب یک فروند موشک به سوی این ناوچه در نزدیکی سواحل بندر «المخا» در دریای سرخ شلیک کردند.

این ناوچه مناطق ساحلی یمن را مورد حمله قرار می داد.

این نهمین ناوچه ای است که ارتش وکمیته های مردمی یمن آن را غرق کردند. هشتمین ناوچه نیروهای ائتلاف 16 دسامبر جاری (25 آذر) غرق شد.

عربستان و9کشورعربی دیگر با حمایت آمریکا از ششم فروردین 94، حملات هوایی و دریایی علیه یمن را آغاز کردند وتاکنون بیشتر تأسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها، مدارس و حتی خانه های مسکونی مردم این کشور را بمباران و منهدم کرده اند.

ریاض هدف ازاین حملات را به زانو درآوردن نیروهای مردمی وارتش یمن وبازگرداندن منصورهادی رییس جمهوری مستعفی یمن به قدرت اعلام کرده است اما با گذشت 9ماه از این حملات، هیچ یک از این اهداف محقق نشده است.

کارشناسان نظامی یمن را باتلاق عربستان دانسته وتاکید کرده اند همانگونه که آمریکا در باتلاق ویتنام گرفتار شد، عربستان نیز همراه با متحدانش در باتلاق یمن گرفتار شده و به آسانی نمی توانند از آن خارج شوند.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز