تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۶.۷۹°

۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲

رئیس جمهور چچن: معاملات نفتی تروریست های داعش در ترکیه انجام می گیرد

رمضان قادراف رئیس جمهور چچن ضمن محکوم کردن رویکرد مقامات آنکارا در قبال سوریه و حمایت از تروریست ها گفت: تمامی معاملات نفتی تروریست های داعش در خاک ترکیه انجام می گیرد.
کد خبر: ۸۷۳۴
اخبار معاصر : به نقل از رسانه های روسیه، وی با انتقاد از سیاست های منطقه ای آمریکا و ترکیه و همگرایی این کشورها با چند کشور غربی- عربی علیه سوریه، گفت: واشنگتن و آنکارا با اجرای سیاست های ضدسوری در ادامه مناقشه خونین در سوریه مقصر هستند.

 قادراف افزود: سران آمریکا و ترکیه بخاطر بلندپروازی های شخصی، هیچ گونه تلاشی برای یافتن زبان مشترک با بشار اسد رییس جمهوری سوریه نمی کنند و این در حالی است که میلیون ها سوری بر اثر ادامه مناقشه در مصیبت و وضعیت بسیار دشوار گرفتار هستند.

وی ادامه داد: اردوغان و سران آمریکا اعلام می کنند که تا زمانی که بشار اسد کناره گیری نکند موضع برقراری ثبات و تلاش برای برقراری امنیت و ثبات در سوریه مطرح نخواهد شد.

قادراف گفت: بخاطر سرسختی و بلندپروازی این افراد، مردم سوریه گرفتار چنین وضعیتی شده اند و کل یک کشور تخریب و اقتصاد ان نابود شده است.حتی اگر تمام جهان به سوریه در بازسازی این کشور کمک کند، این امر دهها سال بطول می انجامد.

مقامهای آمریکایی و ترکیه در راستای سیاست های ضدسوری خود در کنار کشورهای دیگر در اردوگاه غربی-عربی ضدسوری، در پنج سال اخیر سیاست های مداخله جویانه در مساله سوریه دنبال کرده و به خواسته های ملت این کشور هیچ توجهی ندارند.

رمضان قادراف» رئیس جمهوری چچن به تازگی با انتقاد از سیاست های منطقه ای ترکیه علیه سوریه، گفت: عراق، سوریه و لیبی با موافقت و سکوت ترکیه توسط غرب نابود شدند.

قادراف در اینستاگرام خود اعلام کرد: اکنون اجیرکردن و اعزام تروریست ها به سوریه به یک امر عادی در ترکیه تبدیل شده است و تبهکاران از نقاط مختلف جهان از طریق این کشور به سوریه نفوذ می کنند و تاکنون آنکارا فقط تعداد انگشت شماری از این جنایتکاران را دستگیر کرده است.
وی اظهار کرد: در ترکیه معامله های کلان نفتی با گروه تروریستی داعش انجام می گیرد تا ضمن خرید نفت ارزان، تروریست هایی که دست شان آلوده به خون مسلمانان است، مورد حمایت و پشتیبانی مالی قرار گیرند.

رییس جمهور چچن در ادامه با انتقاد از رسانه های ترکیه که وی را برای انتقاد مداوم از آنکارا مورد حمله قرار داده اند، افزود: متهم به دشمنی با اسلام شده ام، اما فقط دشمن وهابی ها و تروریست های تکفیری هستم، اکنون جهان در برابر این واقعیت قرار دارد که نابودی کشورهای اسلامی توسط غرب با کمک آنکارا انجام می شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه چچن نیز ضربات سختی از تروریست های تکفیری، سلفی و وهابی خورده است، با رد گزارش های رسانه های ترکیه مبنی بر کمک آنکارا به این جمهوری، نوشت: ترکیه تاکنون هیچگاه به جمهوری چچن کمک نکرده و همواره تروریست ها و وهابی ها در این منطقه را مورد حمایت و پشتیبانی همه جانبه قرار داده است.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز