تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال

نبرد پرسپولیس با صدرنشین و بازی استقلال در هوای پاک

هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود و لیگ برتر پس از این مسابقات به خواب زمستانی خواهد رفت.
کد خبر: ۸۷۴۱
لیگ برتراخبار معاصر: هفته هفدهم لیگ برتر روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود و پس از پایان این هفته، تیم‌ها به دلیل برگزاری مسابقات تیم امید به تعطیلات نیم‌فصل می‌روند. هفته هجدهم لیگ برتر پس از تعطیلات نیم فصل روز 8 بهمن برگزار می‌شود.

در زیر نگاهی به مسابقات فردا و جمعه می‌اندازیم.

فولاد خوزستان - پدیده مشهد

هر دو تیم در هفته شانزدهم به تساوی رسیده‌اند و نیاز دارند که این هفته جهشی در جدول داشته باشند. فولاد که برای فرار از منطقه خطر دست و پا می‌زنند، نیاز مبرم به 3 امتیاز بازی با پدیده دارد. شاگردان اسکوچیچ پس از بازی با راه‌‌آهن، فشار زیادی را تحمل کرده‌اند اما در تمرینات روزهای گذشته هم قسم شدند که دیگر امتیاز از دست ندهند. این در حالی است که هیئت مدیره فولاد رأی به ابقای اسکوچیچ داده و باید دید این مربی می‌تواند فولاد را از بحران نجات دهد یا خیر.

پدیده‌ هم پس از تساوی مقابل پرسپولیس باید در اهواز امتیاز بگیرد تا حاشیه امنیتی داشته باشد. فولاد با 11 امتیاز در جایگاه چهاردهم و پدیده با 18 امتیاز در رده یازدهم هستند.

سپاهان - ذوب‌آهن

دربی اصفهان حساس‌تر از بازی رفت است. سپاهان مقابل تیم صدرنشین استقلال خوزستان یک امتیاز در اهواز گرفت و اکنون در مصاف با تیم ذوب‌آهن قصد دارد با گرفتن 3 امتیاز از میانه‌های جدول جدا شده و به کورس تیم‌های مدعی بازگردد. اگر سپاهان می‌خواهد خودش را جزو مدعیان قرار دهد، چاره‌ای به غیر از پیروزی در دربی اصفهان ندارد.

این بازی برای شاگردان یحیی گل‌محمدی از دو جهت اهمیت دارد؛ نخست اینکه سپاهان را شکست داده و منتظر لغزش استقلال تهران و استقلال خوزستان بماند تا فاصله امتیازاتش را با این تیم‌ها کم کند. دوم اینکه انتقام بازی رفت را بگیرند. دربی اصفهان بر خلاف سال‌های گذشته، این بار می‌تواند حساس‌تر از هر زمان دیگری باشد. مساوی به سود هیچ تیمی‌ نخواهد بود و هر دو تیم دوست دارند با گرفتن هر 3 امتیاز را شرایط خوبی به تعطیلات بروند. سپاهان با 23 امتیاز در رده هشتم و ذوب‌آهن با 29 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفته‌اند.

سایپا - راه‌‌آهن

شاید اعضای تیم سایپا‌ به خاطر برد مقابل گسترش فولاد در خانه حریف خوشحال هستند اما باید با فراموش کردن این دیدار به بازی با راه‌آهن فکر کنند. مجید جلالی خوب می‌داند برای اینکه تیمش را از یک هفته در میان نتیجه گرفتن خارج کند و سایپا را به بالای جدول برساند، به بازیکنانش تاکید می‌کند که 3 امتیاز بازی با راه‌آهن برای آنها حیاتی است.

سایپا 27 امتیاز کسب کرده و در جایگاه پنجم جدول ایستاده و این شانس را دارد که در صورت برتری در این دیدار به رده سوم نیز صعود کند. مسلما شاگردان جلالی دوست ندارند این فرصت را از دست بدهند. راه‌آهن مانند فولاد خوزستان نتایج خوبی نگرفته و به دنبال این است که با برد به تعطیلات برود. این تیم بازیکنان جوان زیادی جذب کرده و برای رفتن به تعطیلات نیاز به روحیه خوب دارد. راه‌آهن با 12 امتیاز در رده سیزدهم است و برای اینکه از این جایگاه رها شود همه تلاش خود را برای پیروزی به کار می‌گیرد.

پرسپولیس - استقلال خوزستان

یکی از حساس‌ترین بازی‌ها این هفته مصاف این دو تیم است. اگر پرسپولیس می‌خواهد خودش را مدعی معرفی و ثابت کند که شایستگی رسیدن به بالای جدول را دارد، باید استقلال خوزستان را شکست دهد. برانکو ایوانکوویچ به بازی نه چندان خوب تیمش مقابل پدیده خراسان اعتراف کرده و حتما به شاگردانش تاکید می‌کند که این بازی چقدر در آینده پرسپولیس اهمیت دارد.

شرایط جدول به گونه‌ای است که پرسپولیس این فرصت را دارد که به بالای جدول نزدیک شود. بازی‌های به قول معروف 6 امتیازی پرسپولیس آغاز شده و هواداران این تیم دوست ندارند مقابل تیمی که نام «استقلال» را یدک می‌کشد، شاهد ناکامی باشند. سوشا مکانی در این دیدار به دلیل محرومیت حضور نخواهد داشت و پرسپولیسی‌ها مجبور هستند در این دیدار به ایمان صادقی «ایمان» داشته باشند.

در سوی دیگر، عبدالله ویسی به سد محکمی خورده و باید از پرسپولیس عبور کند. گواردیولای وطنی همنام خود یعنی استقلال تهران را نزدیک خودش می‌بیند و بهتر می‌داند که در صورت ناکامی، باید جای خود را به تیم تهرانی بدهد. شاگردان ویسی که گفته می‌شود قراردادهای پایینی با باشگاه بسته‌اند، این فرصت را دارند تا در بازی پخش مستقیم توانایی‌های‌شان را به پرسپولیس و علاقمندان به فوتبال بیش از گذشته ثابت کنند.

پرسپولیس با 26 امتیاز در رده ششم و استقلال خوزستان با 33 امتیاز در جایگاه نخست قرار دارند.

ملوان - استقلال

استقلالی‌ها پس از کلنجار زیاد با سازمان لیگ در هوای آلوده و سیاه تهران مقابل سیاه‌جامگان به برتری رسیدند تا کمی از اعتراض‌های‌شان به سازمان لیگ کاهش پیدا کند. دغدغه پرویز مظلومی مصدومیت بازیکنانی چون خسرو حیدری، مهدی رحمتی و یعقوب کریمی است. از طرف دیگر، خستگی یکی دیگر از عواملی است که باعث شده او در فاصله 2 روز به بازی با ملوان به شاگردانش استراحت بدهد. با این وجود، استقلالی‌ها خوب می‌دانند که اگر در انزلی گرفتار شوند، ممکن است صدر جدول را نبینند و با اوقات تلخی به تعطیلات بروند. استقلالی‌ها در این چند سال در انزلی خوب نتیجه نگرفته‌اند و انگیزه زیادی دارند که این طلسم را بشکنند. حتی اگر در صورت بارش باران، زمین برای بازی کردن شرایط بدی داشته باشد اما حداقل این حُسن را برای استقلال دارد که بتواند در هوای پاک با حریف خود بازی کند.

این بازی می‌تواند درهای خوشبختی را برای حمید استیلی باز کند. سرمربی ملوان به خاطر نتایج چند هفته گذشته از سوی هواداران ملوان تحت فشار است و دوست ندارد با ناکامی مقابل استقلال شعارهای «حیا کن، رها کن» را بشنود. ملوان نسبت به استقلال استراحت بیشتری کرده و باید از این فرصت استفاده کند. انزلی‌چی‌‌ها در دیدار مقابل استقلال و پرسپولیس به خوبی از تیم‌شان حمایت می‌کنند و به احتمال زیاد روز جمعه شاهد حضور پرشمار هواداران ملوان خواهیم بود. استقلال با 33 امتیاز در رده دوم و ملوان با 17 امتیاز در رده دوازدهم قرار دارند.

سیاه‌ جامگان - استقلال اهواز

مصاف این دو تیم را می‌توان دیدار مرگ و زندگی نامید. اهوازی‌ها در انتهای جدول و سیاه‌جامگان در رده پانزدهم قرار دارند. این فرصت برای هر دو تیم وجود دارد که 3 امتیاز را بگیرند و برای تعطیلات آماده شوند. شرایط برای استقلال اهواز بحرانی‌تر است و این تیم در صورت پیروزی تنها می‌تواند خودش را هم امتیاز سیاه‌جامگان کند. شاگردان فرهاد کاظمی هم که این روزها مانند استقلال اهواز به هیچ تیمی «نه» نمی‌گویند، در صورت برد می‌توانند خودشان را به تیم‌های چهاردهم و سیزدهم نزدیک کنند. سیاه‌جامگان 9 و استقلال اهواز 6 امتیازی هستند.

تراکتورسازی - گسترش فولاد تبریز

شاگردان امیر قلعه‌نویی پس از برتری مقابل نفت‌تهران و منصوریان این فرصت را دارند که با برتری در دربی تبریز خودشان را به تیم‌های مدعی نزدیک کنند. قلعه‌نویی که فصل گذشته همراه استقلال در 2 بازی رفت و برگشت مقابل شاگردان منصوریان مغلوب شد، این بار با تراکتورسازی منصوریان را برد تا به نوعی جبران کرده باشد. او خیلی دوست دارد تیمش مقابل شاگردان فراز کمالوند نتیجه بگیرد تا در تعطیلات به قول خودش تراکتورسازی واقعی را بسازد.

در سوی دیگر، گسترش فولاد در هفته‌های اخیر روند نزولی گرفته و در این شرایط چاره‌ای ندارد که مقابل تیم همشهری‌اش به برتری برسد. شاگردان کمالوند اگر بخواهند به این روند ادامه دهند نمی‌توانند به رده‌های بالاتر صعود کنند. تراکتورسازی با 25 امتیاز در رده هفتم و گسترش فولاد با 21 امتیاز در رده دهم قرار دارند.

صبای قم - نفت‌ تهران

همبازی‌های سابق با شرایط کاملا متفاوت به مصاف هم می‌روند. نفتی‌ها در بازی 6 امتیازی مقابل تراکتورسازی شکست خوردند و به خاطر شرایط مالی و اعتصاب‌های هفته گذشته شرایط خوبی ندارند. نفت پس از بازی حساس مقابل تراکتورسازی، این هفته دیدار حساسی با صبای قم دارد و با توجه به اتفاقات هفته گذشته، مصنوریان کار سختی دارد که تیمش را به لحاظ روحی - روانی آماده بازی با صبا کند. سرمربی نفت دوست ندارد مقابل همبازی‌ سابق خود ناکام باشد و تلاشش را می‌کند که در این بازی سربلند از بازی خارج شود.

هر چقدر که نفت شرایط خوبی ندارد، صبایی‌ها با روحیه بالا به میدان خواهند رفت. این تیم هفته گذشته مقابل استقلال اهواز به برتری 3 بر صفر رسیده و شرایط بهتری دارد. با این وجود شاگردان دایی می‌دانند که اگر مقابل نفت نتیجه نگیرد، چند تیم می‌توانند جای آنها را در رده چهارم بگیرند. دایی دوست ندارد با چنین شرایطی به تعطیلات نیم فصل برود و قطعا به شاگردانش این موضوع را گوشزد خواهد کرد که در باد پیروزی مقابل استقلال اهواز نخوابند و همه تمرکزشان به بازی با نفت باشد. صبا با 28 امتیاز در رده چهارم و نفت با 22 امتیاز در رده نهم قرار دارند.

برنامه کامل بازی‌های هفته هفدهم به شرح زیر است:

پنجشنبه 10 دی
سایپا- راه آهن-ورزشگاه پاس قوامین تهران- ساعت 15
موعود بنیادی‌فر- علی میرزابیگی- امیر مبشر- رضا مهدوی ناظر داوری: ایرج نظری

فولاد خوزستان- پدیده خراسان – ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت 15
شاهین حاج بابایی- سعید قاسمی- رحیم حاجیلو- محمد ملکی  ناظر داوری: بهرام مهرپیما

سپاهان- ذوب آهن- ورزشگاه فولاد شهر- ساعت 15
حسین زرگر- سجاد طوری- مهدی عالیقدر- امید سعیدفر- اسماعیل صفیری

پرسپولیس- استقلال خوزستان- ورزشگاه آزادی تهران- ساعت 16:30
احمد صالحی- رسول فروغی- آرمان اسعدی- مهدی سیدعلی ناظر داوری: مسعود مرادی

جمعه 11 دی
ملوان بندر انزلی -استقلال تهران – ورزشگاه تختی انزلی- ساعت 14:30
محسن ترکی- رضا سخندان- تورج عیوض محمدی- محمدرضا فغانی ناظر داوری: حسین عسگری

سیاه جامگان خراسان–استقلال اهواز- ورزشگاه ثامن مشهد- ساعت 14:30
بابک وسیله بر- فرزاد بهرامی- حمزه علی سلیمی- وحید کاظمی ناظر داوری: محمدعلی فروغی

تراکتورسازی تبریز- گسترش فولاد تبریز- ورزشگاه یادگار امام تبریز- ساعت 15
البرز حاجی پور- میریعقوب حجتی- یعقوب سخندان- حمید حاج ملک ناظر داوری: محمدرضا فلاح

صبای قم- نفت تهران- ورزشگاه یادگار امام قم- ساعت 15
تورج حق وردی- حسن یوسفی- مجید ویشگاهی- جمشید محمدی ناظر داوری: عبداله باعزم


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز