تهران ۱۱.۷۳° كمينه ۶.۷۹°  بیشینه ۱۱.۹۹°

۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

«اهواز» هدف جدید گستاخی و هجمه سعودی-بحرینی

شماری از نمایندگان بحرین در دخالتی بی‌سابقه، از دولت این کشور خواستند آنچه آن را «کشور احواز» می‌نامند به رسمیت بشناسد و دیگر کشورهای عربی را به این کار تشویق کند.
کد خبر: ۸۷۵۲
پارلمان بحرین

اخبار معاصر: اندکی پس از آنکه برخی رسانه‌ها و نویسندگان سعودی برای ضربه به ایران در منطقه خط تخریب و تحریف مسئله «ولایت فقیه» را در دستور کار قرار دادند، اکنون هجمه به سطح حاکمیت ملی ایران رسیده است.

شماری از نمایندگان پارلمان بحرین در نامه‌ای به «احمد ابراهیم راشد الملا» رئیس پارلمان خود پیشنهاد دادند که آنچه آن را «کشور احواز» خواندند، به رسمیت بشناسد.

نمایندگان پارلمان بحرین دیروز سه‌شنبه با ارائه این پیشنهاد به منامه، از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیز خواستند به سوی به رسمیت شناختن استان خوزستان ایران به عنوان کشوری مستقل گام بردارند؛ استانی که این افراد از آن به «کشور احواز» یاد کردند.

بر اساس این گزارش، پنج تن از نمایندگان پارلمان بحرین که چهار تن آنها از جماعت «اخوان مسلمین» و جریان «سلفی» بحرین هستند، همچنین از دولت بحرین خواستند در نهادهای بین‌المللی نیز جدایی‌طلبان ایران را مورد حمایت‌های مالی و معنوی قرار دهند.

«اهواز» هدف جدید گستاخی و هجمه سعودی-بحرینی قرار گرفت

«اهواز» هدف جدید گستاخی و هجمه سعودی-بحرینی قرار گرفت

«محمد العمادی»، «جمال بوحسن»، «عبدالله بن حویل» و «عبدالحمید النجار» از نمایندگان جماعت «اخوان مسلمین» و جریان «سلفی» بحرین مدعی شدند که «اشغال اهواز» توسط ایران، به اشغال جزایر سه‌گانه نیز منجر شده است.

ماه گذشته نیز «محمد العمادی» از نمایندگان نزدیک به رژیم «آل خلیفه» در پارلمان بحرین، در کنفرانسی ضد ایرانی گروهک موسوم به جدایی‌طلبان اهواز در دانمارک شرکت کرده و حمایت خود از این گروهک تروریستی را اعلام کرد.

تابستان سال جاری نیز «جمال بوحسن» عضو فراکسیون «روابط خارجی» پارلمان بحرین با شرکت در جلسه گروهک تروریستی «منافقین»، از اعتقاد خود مبنی بر سرنگونی نظام جمهوری اسلامی و برگزاری جلسه آینده گروهک منافقین در تهران سخن گفته بود.

محمد العمادی نماینده پارلمان بحرین
محمد العمادی نماینده پارلمان بحرین

جمال بوحسن از نمایندگان سلفی پارلمان بحرین در جلسه گروهک منافقین در پاریس خطاب به «مریم رجوی» یکی از سرکردگان این گروهک تروریستی گفت: آنچه ما احساس کردیم، زمان آغاز پایان عمر نظام ایران فرا رسیده و می‌توانم با اطمینان بگویم که جلسه آینده ما در تهران به رهبری شما برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اکثریت نمایندگان پارلمان بحرین از موافقان نظام حاکم هستند که با حمایت عربستان، ایران را به دخالت در امور داخلی کشورشان و حمایت از انقلاب «14 فوریه» متهم می‌کنند. این اتهام در حالی به ایران زده می‌شود که نتایج تحقیقات کمیته حقیقت‌یاب پادشاه بحرین نیز این اتهام را رد و تأکید کرده است که مدرکی دال بر این ادعا وجود ندارد.

چندی پیش (11 آذرماه) شبکه خبری «سی‌ان‌ان» در گزارشی کاملا جهت‌دار، تحریک‌کننده و اختلاف‌افکن از زبان سه عربستانی که آنان را کارشناس نامید، اعلام کرد که کشورهای عربی باید به داخل ایران نفوذ کنند و دست بر اختلاف‌های قومیتی در این کشور بگذارند.

سی‌ان‌ان به نقل از فردی به نام «محمد السلمی» گفت که اگر ایران به سیاست فعلی خود در منطقه [حمایت از مقاومت] ادامه دهد و در آن بازنگری نکند، «دوای آن همان درد است، یعنی در داخل ایران نفوذ کنی (و وارد شوی) و از تنوع و مشکلات موجود در ایران بهره‌برداری کنی تا از شر ایران و نظام سیاسی آن در امان بمانی».

سی‌ان‌ان همچنین به نقل از «سلمان الانصاری» که آن را نیز کارشناس عربستانی نامید، نفوذ اطلاعاتی به ایران را مورد تأکید قرار داد و گفت، عربستان می‌تواند همه 52 کشور اسلامی را علیه ایران متحد کند. راه دیگر اینکه عربستان قادر است نقش اطلاعاتی خود را در داخل ایران برای بی‌ثبات کردن امنیت دولت ایران فعال کند بخصوص در خصوص مسئله اهواز و فعال کردن اقلیت‌هایی مانند بلوچ‌ها و کردها و دیگر قومیت‌ها.


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز