تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۶.۹۹°
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳

۶ الگوی دروازه‌بانی «پتر چک»

دروازه‌بان اهل جمهوری چک آرسنال نام شش دروازه‌بانی را که بر عملکردش تأثیرگذار بوده‌اند، عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۵۵
پیتر چک دروازه بان آرسنالاخبار معاصر: پتر چک که اخیراً در پیروزی 2 بر صفر آرسنال مقابل بورنموث با بسته نگه داشتن دروازه‌اش، با 170 کلین‌شیت از رکورد دیوید جیمز گذشت و رکورددار کلین‌شیت در مسابقات لیگ برتر شد، نام شش دروازه‌بانی را که بر عملکردش تأثیرگذار بوده‌اند، عنوان کرد.

چک 33 ساله در این باره گفت: زمانی که بچه بودم، تنها به یک دروازه‌بان نگاه نمی‌کردم. من تمامی بازی‌ها را تماشا می‌کردم و متوجه شدم که چندین دروازه‌بان در سطح بالایی هستند. الیور کان با آن عزم راسخش، سانتیاگو کانیسارس که می‌شد تمرکز را در چشمانش دید و پیتر اشمایکل و حضور کلی‌اش.

وی افزود: سپس به ادوین فن‌در سار می‌رسیم که دوران حرفه‌ای‌اش را در آژاکس آغاز کرد. او به نوعی به عنوان لیبرو بازی می‌کرد، چیزی که پیش از آن هرگز ندیده بودیم. از آن پس بود که مردم متوجه شدند که دروازه‌بان تنها برای مهار توپ درون دروازه نیست و او هم یکی از بازیکنان تیم است. به همین خاطر باید نکات مثبت بهترین دروازه‌بان اطراف‌تان را الگوبرداری کنید و پازل خود را بسازید.

دروازه‌بان پیشین چلسی در پایان اظهار داشت: این اواخر هم ایکر کاسیاس و جان‌لوئیجی بوفون را شاهد بودیم که زمانی که واقعاً جوان بودند در سطح بالایی بازی می‌کردند. ایکر تنها یک سال از من بزرگ‌تر بود و با خودم می‌گفتم اگر او با 18 سال سن درون دروازه رئال مادرید می‌ایستد، چرا من نتوانم؟


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز