تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۸۴°  بیشینه ۱۵.۷۹°
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
در قسمت نهم سریال تاریخی سیما چه می‌گذرد؟

شمس پهلوی آمد/ «معمای شاه» بار دیگر عزادار شد

با پخش نهمین قسمت «معمای شاه» بینندگان با بخش‌هایی از زندگی «شمس پهلوی» آشنا خواهند شد.
کد خبر: ۸۷۶۵
اخبار معاصر: در معمای شاه نقش شمس پهلوی توسط «شیرین ایزدی» ایفاء شده است. خروج رضاخان از کشور تنها بر زندگی محمد رضا تأثیر نداشته و زندگی دو دختر رضاخان را نیز تحت الشعاع قرار داد. در قسمت‌های قبلی بینندگان با بخش‌هایی از زندگی اشرف آشنا شدند و حالا در این قسمت زندگی شمس و مراوده‌های وی و علاقه او به آموزش موسیقی و مسائلی که در ادامه گریبان گیر او می‌شود، آشنا می‌شوند.

«معمای شاه»

رامین راستاد در نقش «عزت الله مین باشیان» از این قسمت وارد معمای شاه خواهد شد. طوفان مهردادیان، رحیم نوروزی، احمد رضا اسعدی و محمد نادری نیز از این قسمت وارد قصه خواهند شد.

 «معمای شاه»

معمای شاه برای چهارمین بار عزادار شد
با درگذشت «ولی‌الله مؤمنی» در عصر روز سه‌شنبه هشتم دی‌ماه براثر سکته، معمای شاه برای چهارمین بار عزادار شد.

مؤمنی با ایفای نقش «آژان منیریه» یکی از شخصیت‌های ثابت این اثر تلویزیونی بود که با تکیه‌کلام «به شاه فحش دادی»، برای بینندگان شناخته شده بود. او همچنین در قسمت هشتم که جمعه هفته گذشته پخش شد، نقش مأمور سفارت روسیه را نیز با گریمی متفاوت ایفاء کرد.  
 
پیش‌تر بازیگران دیگری همچون: مصطفی عبداللهی، خسرو فرخزادی و ابراهیم بحرالعلومی که در این اثر ایفای نقش کرده بودند نیز دار فانی را وداع گفته بودند که البته فوت این عزیزان درجایی خارج از سریال و پس از پایان نقش‌آفرینی آن‌ها بوده است.

«معمای شاه»
معمای شاه ضایعه درگذشت مرحوم مؤمنی را به خانواده وی و جامعه هنری تسلیت عرض می‌کند.

این سریال ۸۰ قسمتی به نویسندگی و کارگردانی «محمدرضا ورزی» و تهیه‌کنندگی «علی لدنی» در سیمای جمهوری اسلامی ایران ساخته‌شده است. ۸۰ بازیگر اصلی، ۵۲۰ بازیگر فرعی و بیش از ۵۶۰ نفر از عوامل پشت دوربین از اردیبهشت سال ۱۳۹۱ تاکنون در ساخت این اثر همکاری داشته‌اند.



انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز