تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
حبیب الله بهمنی:

سینمای ایران به انقلاب اسلامی بدهکار است

کارگردان «سیب و سلما» گفت: سینما خیلی بدهکار انقلاب اسلامی است و نتوانسته حق آن را ادا کند.
کد خبر: ۸۷۷۰
حبیب الله بهمنیاخبار معاصر: حبیب الله بهمنی کارگردان سینما درباره حماسه 9 دی گفت: حماسه 9 دی در امتداد رویدادهای بسیاری که در تاریخ انقلاب رخ داده نقطه عطفی محسوب می شود نقطه ای که جانی دوباره به انقلاب بخشید.
 
وی افزود: برخی از دشمنان انقلاب با خیال خام خود می خواستند انقلاب را متوقف کنند اما حماسه 9 دی مسیر ناب انقلاب را تداوم بخشید سینما وتلویزیون ضمن ثبت و ماندگاری این حماسه بزرگ در تاریخ می تواند نقش آگاهی بخشی هم داشته باشد به خصوص برای نسل جدید که با واقعیت های انقلاب روبرو نبودند.
 
کارگردان «سیب و سلما» ادامه داد: در این سالها سینما و تلویزیون آن طور که باید و شاید به این مهم نپرداخته است با وجود اینکه هنرمندان متعهد و انقلابی زیادی داریم که تلاش می کنند رسالت خود را انجام دهند اما سینما و تلویزیون نتوانسته به خوبی رسالت خود را انجام دهد.
 
کارگردان «تارهای نامرئی» تصریح کرد: سینما به اندازه کافی دربه تصویر کشیدن این موضوعات موفق نبوده زیرا دغدغه سیاست گذاران و گروه های فیلم سازی مسائل دیگری بوده که آنها را از دغدغه های انقلاب دور نگه داشته است به این ترتیب باید بگویم که سینما خیلی بدهکار انقلاب اسلامی است و نتوانسته حق آن  را ادا کند.
 
وی عنوان کرد: حداقل به اندازه فضایی که انقلاب اسلامی برای سینما ایجاد کرده و باعث ادامه حیات آن شده سینما نتوانسته ادای دین کند این موضوع در واقع غفلت مسئولان فرهنگی است و باید مدیران و برنامه ریزان متوجه این موضوع مهم شوند.
 
کارگردان «مروارید سیاه» خاطر نشان کرد: تنها چیزی که به آن توجه نمی شود همین مسائل انقلابی است که در برنامه ریزی های فرهنگی مغفول مانده و مسائل دیگر اولویت پیدا کرده است.
 


انتهای پیام/ انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز