تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۹.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶

احتمال افزایش محرومیت پلاتینی

حضور رئیس محروم اتحادیه فوتبال اروپا در مراسمی در دبی شاید بر محرومیت هشت ساله وی بیفزاید.
کد خبر: ۸۷۷۷
میشل پلاتینی
اخبار معاصر: میشل پلاتینی که در تاریخ 21 دسامبر 2015 (30 آذر 94) به همراه سپ بلاتر، رئیس فیفا از سوی کمیته اخلاق فدراسیون جهانی فوتبال به مدت هشت سال از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال محروم شد، شاید بار دیگر زیر ذره‌بین کمیته اخلاق فیفا قرار بگیرد. دلیل این موضوع حضور او در مراسم «گلوب ساکر اِوارد» است. این مراسم هر سال در آستانه سال نو میلای در دبی امارات برگزار و بهترین‌های فوتبال جهان معرفی می‌شوند.

پلاتینی که متهم است در سال 2011 مبلغ دو میلیون دلار وجه نقد از سپ بلاتر به عنوان رشوه دریافت کرده، از سوی کمیته اخلاق فیفا مقصر شناخته شده است، هر چند رئیس یوفا این اتهامات را نپذیرفته و گفته کار اشتباهی نکرده است. پلاتینی تأکید کرده برای دفاع از خود و احیای حقش درخواست تجدیدنظر در حکم صادره را به دادگاه حکمیت ورزش (CAS) خواهد داد.

میشل پلاتینی در تاریخ 27 دسامبر 2015 (6 آذر 94) در مراسم «گلوب ساکر اِوارد» که توسط شورای ورزشی دبی و با حضور ستاره‌های سرشناس جهان فوتبال از جمله لیونل مسی و آندره‌آ پیرلو برگزار ‌شد، حضور پیدا کرد. تصاویری از حضور رئیس محروم شده یوفا در این مراسم به ثبت رسیده و حتی او با یک رسانه ایتالیایی در دبی در  مورد محرومیتش به گفت‌وگو پرداخته است.

سخنگوی کمیته اخلاق فیفا ترجیح داد در این مورد اظهارنظری نکند، ولی گفت: بر اساس ضوابط کلی، بخش تحقیق کمیته اخلاق فیفا روی هر موضوعی که قوانین این کمیته را نقض کند، تحقیق و بررسی می‌کند.

تحقیقات دادستانی سوئیس و مقامات قضایی آمریکا در مورد فسادهای اخیر فیفا همچنان ادامه دارد، به طوری که دپارتمان عدالت آمریکا به تازگی 27 عضو فعلی یا پیشین فیفا را به‌دلیل دریافت رشوه در امور مختلف متهم دانسته و زیرنظر دارد.


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز