تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°

۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

فشار تل‌آویو بر کاخ سفید برای تحریم مجدد تهران

نشریه الگماینر از تلاش صهیونیست‌ها برای اعمال فشار بر کاخ سفید به منظور اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، در پی آزمایش‌های موشکی کشورمان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۷
اوباما و وزیر اسرائیلاخبار معاصر: نشریه الگماینر از تلاش صهیونیست‌ها برای اعمال فشار بر کاخ سفید به منظور اعمال تحریم‌های غیرقانونی جدید علیه ایران پرده برداشت. 

الگماینر در مطلبی نوشت: «یووال اشتاینیتز،» وزیر امور راهبردی و منابع آب و انرژی اسرائیل،دولت آمریکا را به اجرایی کردن طرح اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران برسر برنامه موشک‌های بالستیک تهران، ترغیب کرد. 

اشتاینیتز با اشاره به آزمایش موشک‌های بالستیک ایران در چند ماه اخیر مدعی شد: «اگر جهان موارد نقض آشکار و بی‌شرمانه این مسئله را نادیده بگیرد، ایرانی‌ها فورا در می‌یابند که می‌توانند توافقنامه هسته‌ای را نیز نقض کنند.» 

اشتاینیتز در ادامه ادعا‌هایش افزود: «ایرانی‌ها، در حال آزمودن جامعه بین الملل هستند. (البته) این آزمودن، آزمایشی دوگانه است. در سطح فنی، آن‌ها توانمندی‌های فنی موشک‌های خود از جمله قدرت مانور راکت‌های قادر به حمل کلاهک هسته‌ای را آزمایش می‌کنند. ولی در سطح سیاسی، آن‌ها سعی دارند دریابند که جهان برای پاسخ به تخطی آن‌ها از توافقنامه‌های بین المللی، چقدر جدیت دارد. بنابراین اهمیت دارد که در این خصوص واکنشی مقتضی نشان داده شود.» 

گفته می‌شود اشتاینیتز این مطالب را در واکنش به گزارش اخیر نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال بیان کرد که نوشته است دولت اوباما در تدارک مجازات بیش از ده شخصیت حقیقی و حقوقی ایران، هنگ کنگ و امارات متحده عربی است.



انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز