تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°

۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

اخراج سفیر ایران از ریاض+ تکذیب خبر

یک پایگاه خبری سعودی مدعی شد عربستان به سفیر ایران 24 ساعت مهلت داده تا خاک این کشور را ترک کند.در همین رابطه یک منبع آگاه در وزارت خارجه گفت: اخبار منتشر شده در فضای مجازی ساختگی است.
کد خبر: ۸۸۷۴
اخبار معاصر: عربستان به سفیر ایران در ریاض 24 ساعت مهلت داده تا خاک این کشور را ترک کند.

عربستان خواستار خروج سفیر ایران از ریاض تا 24 ساعت آینده شد

وزارت خارجه عربستان نیز شنبه شب در بیانیه ای با اشاره به احضار سفیر ایران در ریاض، اعلام کرد: مراتب اعتراض سعودی به سخنان مقام های ایرانی علیه اجرای حکم اعدام "شیخ نمر النمر" به سفیر ایران ابلاغ شده است.

در این بیانیه آمده است که ریاض دولت ایران را مسئول کامل حفاظت از سفارت عربستان در تهران، کنسولگری عربستان در شهر مشهد و تمامی دیپلمات ها و کارکنان سعودی می داند.

این در حالی است که عصر روز _شنبه_ وزارت امور خارجه کشورمان در پی اعدام شیخ نمر النمر روحانی برجسته شیعه توسط رژیم آل سعود  کاردار عربستان را احضار کرد.

معاون عربی-آفریقایی وزیر امور خارجه اعتراض جمهوری اسلامی ایران را به کاردار عربستان ابلاغ کرد.

وزارت کشور رژیم عربستان دیروزاز اعدام 47 نفر از جمله "شیخ نمرباقر النمر" خبر داد.

عربستان خواستار خروج سفیر ایران از ریاض تا 24 ساعت آینده شد


در همین رابطه با پیگیری‎های به عمل آمده یک منبع آگاه در وزارت خارجه گفت: اخبار منتشر شده در فضای مجازی در مورد روابط دیپلماتیک ایران و عربستان دروغ و ساختگی است.گفتنی است پایگاه خبری عاجل عربستان صبح امروز در صفحه توئیتر خود مدعی شده بود که عربستان به سفیر ایران در ریاض 24 ساعت مهلت داده تا خاک این کشور را ترک کند.




انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز