تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
آغاز آزمون علمی داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در قم

حجج‌اسلام سیدحسن خمینی، امجد،منتجب‌نیا در آزمون اجتهاد خبرگان حاضر نشدند

آزمون علمی داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان صبح امروز در دبیرخانه خبرگان رهبری واقع در میدان رسالت قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۵۶
اخبار معاصر : آزمون خبرگان رهبری صبح امروز در دبیرخانه خبرگان رهبری واقع در میدان رسالت قم آغاز شد.

آزمون علمی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در حالی آغاز شد که برخی داوطلبان از ساعتی پس از اذان صبح در محل آزمون حاضر شده بودند که از جمله آن‌ها می‌توان به حضور آیت‌الله شب‌زنده‌دار اشاره کرد.

شرکت در این آزمون برای تعدادی از ثبت‌نام‌‌کنندگان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری، جزو شرایط احراز صلاحیت در نظر گرفته شده بود و فرایند برگزاری آن از ساعت هشت صبح در محل دبیرخانه این مجلس آغاز شد.

حجت‌الاسلام امجد، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی،حجت‌الاسلام رسول منتجب‌نیا از جمله شخصیت‌های سرشناسی هستند که در آزمون حاضر نشدند.

15 تن از علمای اهل سنت نیز در این آزمون حضور پیدا کردند و می‌توان به گپ‌و‌گفت بین علمای اهل تشیع و تسنن پیش از ورود به ساختمان دبیرخانه اشاره کرد.

حضور خبرنگاران و عکاسان در محل برگزاری آزمون ممنوع است اما تعدادی از آن‌ها مقابل ساختمان دبیرخانه خبرگان رهبری در قم حاضر شده و حضور افراد مختلف را رصد می‌کنند.

آزمون علمی داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان آغاز شده و هم‌اکنون درهای ورودی به محل برگزاری بسته است؛ این آزمون تا اذان ظهر در محل این دبیرخانه و در طبقات اول تا سوم دبیرخانه مجلس خبرگان ادامه می‌یابد.

به گزارش تسنیم، روز گذشته سیامک‌ ره‌پیک معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان ضمن اشاره به ثبت‌نام 801 نفر برای نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری، از برگزاری آزمون علمی اجتهاد برای 537 داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری خبر داد و گفت:‌ نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس خبرگان رهبری تا 6 بهمن‌‌ماه اعلام می‌شود.

وی همچنین ضمن اشاره به نحوه دعوت از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری برای شرکت در آزمون علمی اجتهاد، بیان کرده بود که شورای نگهبان از طریق پیامک به داوطلبان واجد شرایط برای شرکت در آزمون علمی اطلاع‌رسانی کرده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز