تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°

۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲

لغو سفر کامرون به عربستان

نخست وزیر انگلیس تحت فشار احزاب داخلی به دنبال اعدام دسته‌جمعی 47 نفر از جمله روحانی شیعه در عربستان، مجبور شد برنامه سفر خود به ریاض را لغو کند.
کد خبر: ۸۹۶۲
لغو سفر کامرون به عربستاناخبار معاصر: نخست وزیر انگلیس تحت فشار احزاب داخلی به دنبال اعدام دسته‌جمعی 47 نفر از جمله روحانی شیعه در عربستان، مجبور شد برنامه سفر خود به ریاض را لغو کند.

به نقل از روزنامه "فایننشال تایمز"،دیوید کامرون به عنوان بخشی از تلاش دیپلماتیک برای بستن قراردادهای دفاعی به ارزش میلیاردها پوند، در صدد بود که به عربستان سفر کند.

بنابر این گزارش، اما بعد از آنکه اعدام شیخ "نمر باقر النمر" روحانی شیعه در عربستان به همراه 46 نفر دیگر موجی از اعتراضات به نقض حقوق بشر را برانگیخت، کامرون مجبور به لغو این سفر شد.

پیش تر قرار بود نخست‌وزیر انگلیس قبل از پایان سال 2015 یا اوایل سال جاری میلادی به عربستان سعودی سفر کند که البته انتقادات انگلیس از سابقه حقوق بشر عربستان، تاحدودی روابط دو کشور را تیره و تار کرده بود و بعد از اعدام روحانی شیعه در عربستان، احتمال دیدار مقامات انگلیسی از عربستان حتی کمتر از قبل شده است.

روزنامه فایننشال تایمز افزود: یکی از مقامات ارشد دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد که کامرون در حال حاضر برنامه‌ای برای سفر به عربستان ندارد اما تأکید کرد که این به دلیل آن است که کامرون می‌خواهد قبل از برگزاری آتی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، درباره شرایط عضویت انگلیس در این اتحادیه مذاکره کنند و بر روی آن موضوع تمرکز کند.

انتهای پیام/


انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز