تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
سخنگوی هیأت مرکزی نظارت:

400 داوطلب خبرگان در آزمون شرکت کردند

سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نزدیک به 400 نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آزمون علمی امروز شرکت کردند، به تشریح جزئیات و چگونگی برگزاری این آزمون پرداخت.
کد خبر: ۸۹۶۷

400 داوطلب خبرگان در آزمون شرکت کردنداخبار معاصر: سخنگوی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نزدیک به 400 نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در آزمون علمی امروز شرکت کردند، به تشریح جزئیات و چگونگی برگزاری این آزمون پرداخت.

سیامک ره‌پیک عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به احتمال تمدید زمان آزمون علمی خبرگان رهبری، اظهار داشت: زمان آزمون علمی خبرگان رهبری در ابتدا 4 ساعت تعیین شده بود اما ممکن است کسانی که هم‌اکنون در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در استان قم در حال برگزاری آزمون هستند، تشخیص دهند که زمان برگزاری آزمون ساعتی تمدید شود.

وی افزود: با توجه به اینکه آزمون علمی خبرگان رهبری ساعت 9 صبح امروز آغاز شده، لذا با احتساب 4 ساعت، زمان پایان آزمون ساعت 13 خواهد بود، ولی شرکت‌کنندگان در آزمون علمی خبرگان رهبری می‌توانند بعد از اقامه نماز ظهر و عصر مجدداً به محل برگزاری آزمون علمی بازگردند.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امکان دارد افرادی که در آزمون علمی امروز انتخابات خبرگان رهبری شرکت نکرده‌اند، بعداً‌ به دلایلی اجتهادشان تأیید شود؟ توضیح داد: بنایی بر این نیست، افرادی که لازم بوده در آزمون علمی امروز شرکت کنند، باید امروز به محل برگزاری آزمون می‌رفتند البته تشخیص این موضوع نیز با فقهای شورای نگهبان بوده است و فقها هم اعلام کردند اشخاصی که قبلاً تأیید علمی نداشتند و عضو مجلس خبرگان رهبری نبودند، باید امروز در آزمون علمی انتخابات مجلس خبرگان رهبری شرکت می‌کردند.

وی گفت: امروز حدود 400 نفر از 540 داوطلب دعوت شده برای شرکت در آزمون خبرگان رهبری، در این آزمون حضور یافتند.

ره‌پیک در پایان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا امکان دارد شورای نگهبان مجدداً آزمون دیگری برای افرادی که امروز شرکت نکردند، برگزار کند؟ گفت: نه فرصتی برای برگزاری آزمون جدید وجود دارد و نه دلیلی برای آن.

انتهای پیام/



انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز