تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۹.۷۹°
۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

مورینیو گزینه اول مربیگری رئال و پول دلیل اصلی اخراج زودهنگام بنیتس بود

با انتصاب زین‌الدین زیدان به عنوان سرمربی جدید کهکشانی‌ها اکنون گزارش‌هایی مبنی براینکه او گزینه اول باشگاه برای جانشینی بنیتس نبوده، منتشر شده است.
کد خبر: ۸۹۸۹
مورینیو و زیداناخبار معاصر: ژوزه مورینیو گزینه اول باشگاه رئال مادرید برای هدایت کهکشانی‌ها پس از اخراج بنیتس بود، اما قید بازگشت به سانتیاگوبرنابئو را زد و به همین دلیل مادریدی‌ها به سراغ اسطوره‌شان، زین‌الدین زیدان رفتند.

با وجود جنجالی که آقای خاص در آخرین فصل مربیگری‌اش در رئال مادرید به پا کرد و در میان موجی از خشم و نفرت بازیکنان و هواداران، سفیدپوشان پایتخت اسپانیا را ترک کرد، فلورنتینو پرس قصد برگرداندن این مربی بیکار پرتغالی را به سانتیاگوبرنابئو داشت، اما او این پیشنهاد را رد کرد. میرر مدعی شده است که مورینیو به امید دریافت پیشنهاد مربیگری از منچستریونایتد و ادامه کارش در لیگ برتر انگلیس به پیشنهاد مربیگری در رئال مادرید نه گفته است. به این ترتیب رئال در شرایطی به زیدان برای جانشینی بنیتس اعتماد کرد که خود او چندی پیش اعتراف کرده بود، برای هدایت تیم اصلی باشگاه رئال آماده نیست.

مورینیو با وجود آنکه فصل آخر حضورش در رئال را با جنجال و بدون جام به پایان رساند، همچنان جزو مربیان مورد تحسین فلورنتینو پرس است و به همین دلیل رئیس کهکشانی‌ها پیش از استخدام زیدان یک بار دیگر به سراغ سرمربی اخراجی چلسی رفت.

در همین حال رامون کالدرون، رئیس پیشین باشگاه رئال مادرید ادعا کرده است که گزینه اول فلورنتینو پرس برای مربیگری در برنابئو، کسی نبوده جز ژوزه مورینیو.

او به Talksport گفت: گزینه انتخاب شده مورینیو بود، اما او خودش نخواست که الان بیاید. زیدان سرمربی شد، چون گزینه‌ای در دسترس بود. من کاملاً مطمئنم که مسئولان باشگاه رئال مورینیو را انتخاب کرده بودند. آنها خودشان هم می‌دانستند که سپردن سکان هدایت تیم به زیدان در حال حاضر ریسک است. با این حال من امیدوارم که زیدان در عرصه مربیگری هم همان‌قدر موفق باشد که در دوران بازیگری‌اش بود. البته نباید فراموش کرد که تجربه مربیگری او تنها به یک و سال نیم کار در یک تیم دسته دومی و پیش از آن ایفای نقش به عنوان دستیار کارلو آنچلوتی محدود می‌شود که این تجربه زیادی محسوب نمی‌شود. شرایط او مشابه به شرایط گری نویل در والنسیاست، اما کار او سخت‌تر است، چون انتظاراتی که از رئال وجود دارد از توقعاتی که از والنسیا می‌رود، بیشتر است.

کالدرون در ادامه درباره اخراج بنیتس هم عنوان کرد: رئالی‌ها او را اخراج کردند، چون طبق قراردادشان اگر بنیتس قبل از 15 ژانویه برکنار می‌شد، باشگاه تنها ملزم به پرداخت حقوق یک سال او بود، اما بعد از آن تاریخ حقوق کامل دو سال وی می‌بایست پرداخت می‌شد. این دلیل واقعی تصمیم باشگاه برای اخراج بنیتس در حال حاضر بود.

از یک سو سیاست‌های اشتباه باشگاه رئال مادرید و کم‌طاقتی هواداران و اعضای هیئت مدیره این تیم  و از سوی دیگر دورنمای مربیگری در منچستریونایتد که اخراج سرمربی هلندی‌اش، لوئیز فن‌خال محتمل به نظر می‌رسد، به عنوان دلایل اصلی مورینیو برای رد پیشنهاد پرس شناخته می‌شود. البته مشکلی که مورینیو دارد این است که در اولدترافورد آنچنان که باید مورد حمایت و محبوب هواداران نیست و در صورتی که فن‌خال اخراج شود حتی این احتمال وجود دارد که رایان گیگز به عنوان گزینه‌ای محبوب‌تر هدایت شیاطین سرخ را برعهده بگیرد که این احتمال کم هم نیست.


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز