تهران ۱۹.۹۹° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰

چگونه هاشمی با سفر خانوادگی به کیش دشمن را اغفال کرد؟

هاشمی رفسنجانی در خاطرات خود مدعی شده است که در دوران جنگ، با سفر خانوادگی به کیش باعث اغفال دشمن بعثی در جنگ تحمیلی شده است.
کد خبر: ۹۰۳۳
هاشمی رفسنجانی

اخبار معاصر: در خاطرات سال 1365 هاشمی رفسنجانی درباره اغفال دشمن در جنگ تحمیلی به نکته جالبی برمی‌خوریم، هاشمی برای اغفال نیروهای بعثی در زمان جنگ، با خانواده به کیش مسافرت می‌کند.

پنج‌شنبه 20 آذر 1365:

«... ساعت هشت و نیم با اتومبیل به‌طرف بوشهر حرکت کردیم. از شهرهای ماهشهر، دیلم و بندر گناوه گذشتیم. تقریباً در تمام‌مسیر آثار سیل‌زدگی بود. در رامشیر بیشتر از جاهای دیگر به جاده‌ها پل‌ها و مزارع آسیب‌رسیده و سیل خیلی وسیع بوده است. نماز ظهر را در مسجد گناوه خواندیم و ساعت سه و نیم وارد پایگاه هوایی بوشهر شدیم.

برای رد گم کردن و اغفال دشمن قرار شده به کیش و بندرعباس برویم. هواپیمای 707 تانکر نیروی هوایی از تهران آمده بود. فاطی، فائزه و بچه‌هایشان و خانواده دائی‌شان هم آمده بودند. به‌سوی جزیره کیش پرواز کردیم و ناهار را در هواپیما خوردیم.

ساعت چهار و نیم وارد کیش شدیم. استقبال رسمی انجام شد و مصاحبه مختصری کردم و به ویلای اقامتگاه آمدم. نماز مغرب و عشاء را خواندم و خاطرات امروز را نوشتم...»


انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: مشرق
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز