تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°

۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
هواپیماهای مسافربری در تیررس موشک‌های داعش قرار گرفت؛

وحشت جهانی از مخوف‌ترین اقدام تروریستی

داعش در جدیدترین اقدام تروریستی خود، هواپیماهای مسافربری را مورد حمله قرار می‌دهد.
کد خبر: ۹۰۳۴
اخبار معاصر: کارشناسان اسلحه در گروه تروریستی داعش این بار برای هدف قرار دادن هواپیماهای مسافربری به راه اندازی مجدد نوع  جدیدی از اسلحه رو آورده‌اند.

براساس گزارش ایندیپندنت، فایل‌های ویدیویی منتشر شده از تروریست‌های داعش از شهر رقه  نشان می‌دهد آنها نوعی باتری ساخته‌اند که در موشک‌های زمین به هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کارشناسان معتقدند این اسلحه برای چندین دهه در دست گروه‌های تروریستی بوده، اما شارژ و احیای مجدد باتری حرارتی آن که رکن اساسی برای عمل کردن موشک به شمار می‌آید، کاری بسیار سخت و پیچیده است.

در این ویدیوها تروریست‌ها در حالی دیده می‌شوند که مجسمه‌هایی به شکل انسان را با دستگاه‌هایی مجهز می‌کنند که حرارتی معادل دمای بدن انسان دارد؛ تا به این وسیله رادارها و اسکنرهای حرارتی را فریب دهد و بتواند در ارتفاع زیاد، اهداف سطوح بالا را مورد اصابت قرار دهد.

نگرانی جهان از دیوانگی جدید داعش

کیم سینگوبتا، متخصص امور دفاعی می‌افزاید: بعد از ورود آمریکا و انگیس به افغانستان در سال 2001 نگرانی‌هایی ایجاد شد که مبادا طالبان از موشک‌های سینگر که آمریکایی‌ها به مجاهدین افغان به منظور سرنگون کردن هواپیماهای روسیه داده بودند علیه نیروهای غربی استفاده کند. اما عناصر طالبان از راه اندازی مجدد باتری این موشک‌ها که برای مدت محدودی فعال هستند ناتوان بود.

وی با آوردن این مثال از تاریخ هشدار داد که کارشناسان داعش در صورت موفقیت می‌توانند این باتریها را عوض کرده و هزاران موشک از کار افتاده را دوباره احیا کنند. نگرانی وقتی بیشتر می‌شود که بدانیم این موشک‌ها به محض آن که به سمت هدف نشانه بروند با 99 درصد دقت آن را مورد اصابت قرار می‌دهند.

گزارش‌های اطلاعاتی پیش از این نیز درباره استفاده داعش از تجهیزات نظامی از کار افتاده در سال 2014 هشدار داده‌اند. داعش در پی پیشروی در خاک عراق به اسلحه، مهمات و حتی موشک‌های ارتش عراق دسترسی پیدا کرد. 



انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز