تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۷.۷۹°
۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷

بردگی برای شبکه‌های خارجی با چه بهایی؟

مهاجرت برخی هنرمندان به شبکه تلویزیونی جم در حالی صورت می‌گیرد که برخی از آنها برای رفتن خود به دنبال بهانه‌های واهی می‌گردند.
کد خبر: ۹۱۳۶

اخبار معاصر : چند ماه پیش بود که زمزمه انتشار تصاویر 2 بازیگر زن در فضای مجازی تبدیل به یکی از مهم‌ترین اخبار خبرگزاری‌ها شد. ابتدا فرض بر این بود که این بازیگران در سفر به خارج از کشور تصاویر بی‌حجاب خود را منتشر کرده‌اند و با حذف تصاویر چکامه چمن ماه از صفحه شخصی‌اش این شایعات قوت گرفت. اما وی دوباره این تصاویر را بازگرداند و در فاصله بسیار کوتاهی هم پخش سریالی با نام آبی عشق در شبکه جم آغاز شد که همین بازیگر در آن ایفای نقش کرده بود. 

سریالی که با حضور کارگردان ایرانی و بازیگران ایرانی که مانی کسرائیان هم به آنها اضافه شده بود، در حال ساخت بود.

بعد از آن هم رابعه اسکویی از ایران رفت و محمد رواندی و سعید سلطانی‌فر هم از جمله کارگردانانی هستند که جذب شبکه جم شده‌اند که تمام تلاش خود را به کار بسته تا از رسانه ملی جا نماند.

در ادامه هم خبر آمد «مهدی مظلومی» که بیشتر او را با کارگردانی کمربندها را ببنیدیم، زندگی به شرط خنده، تهرن پلاک یک و ... می‌شناسیم در حال ساخت اثری برای شبکه جم است. اما او پس از انتشار این خبر واکنش جالبی بروز داد. و ابتدا در اظهارنظری گفت که من بدون اطلاع از شبکه پخش کننده کار جدیدم را تولید کرده‌ام و نمی‌دانستم قرار است از چه شبکه‌ای پخش شود! سریال در دوبی ساخته شده و به یک تهیه کننده بین المللی  واگذار کرده شده است.قرار هم هست این اثر در 14 کشور نمایش داده شود.

پس از فروکش کردن اخبار مربوط به مهدی مظلومی، این بار او دوباره نام خود را با انتشار تصویری تازه بر سر زبان‌ها انداخت. او به تازگی تصویری از خود سر صحنه پروژه‌ای نامشخص در صفحه شخصی‌اش در فیس‌بوک منتشر کرده است. در این عکس مهدی مظلومی در کنار ریل تراولینگ در کنار چکامه چمن‌ماه ایستاده است.

پس از دست به دست شدن این تصویر در فضای مجازی و قرار گرفتن دوباره او در صدر اخبار، این بار مظلومی اظهارنظر جالبی کرده است.

او نوشته است:

من فیلمسازم…

من مرز نمی‌شناسم…

من برده افکار خاص نیستم…

هرجا بتوانم با فیلمم حرف بزنم فیلم می‌سازم…

من نه اهل سیاستم، نه مذهب، نه با کسی مشکلی دارم و نه نسبت به کسی عقده‌ای…

برای من مهم نیست نشریات و تفکرات زرد درباره‌ام چه قضاوت می‌کنند…

برای من حرفی که می‌زنم مهم است و کسانی که فضای آزاد برای حرف زدن فراهم می‌کنند…

من با افتخار به عنوان یک ایرانی فیلم می‌سازم…

من از انسانیت، از عشق، از تلخی جنگ حرف می‌زنم…

فیلم‌هایی که هیچ وقت اجازه ساخت ندادند رو می‌سازم…

چون من یک فیلمسازم…

این اظهارات مهدی مظلومی در حالی مایه تعجب است که او سالهاست در ایران مشغول به فعالیت بوده و آثاری که تولید کرده است معمولا روی مرز متوسط بوده‌اند.

همچنین تاکید کرده است که نه مذهبی است و نه سیاسی که اتفاقا مردم کشور ما هم افراد مذهبی هستند و هم تفکرات سیاسی هوشمندانه‌ای دارند. در حقیقت او به بهانه بردگی نکردن! خود را به ثمن بخس فروخته و برده همان شبکه‌های خارجی شده که امروز سنگشان را به سینه می‌زند.

در هر صورت ماجرای مهاجرت برخی هنرمندان کشورمان به خارج از کشور و حضور در آثار ایرانی موضوع جدید و جدی است که هم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم سازمان صداوسیما باید فکری برای آن داشته باشند.

در حال حاضر شنیده شده که حدود 100 نفر از عوامل مختلف از کارگردان و هنرمند و عوامل فنی گرفته تا حتی تدارکات هم به همین بهانه از کشور خارج شده‌اند و برنامه‌ریزی و صرف هزینه‌های گزاف شبکه جم برای جذب هنرمندان داخلی ادامه دارد.

هرچند افرادی که تا به حال به سراب شبکه جم پا نهاده‌اند، همه از افراد درجه دو و پایین‌تر هنرمندان کشورمان بوده و جزو افرادی هستند که در ایران با کار کمتری روبرو بودند اما بهتر است با سرو سامان دادن سریع‌تر به این قشر جلوی این کوچ را که جز حسرت و اندوه برای رفتگان نخواهد داشت را بگیرند.

اما «داوود نعمتی انارکی» مدرس دانشگاه و مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما درباره رفتن این هنرمندان به شبکه‌های خارجی به فارس گفت: قطعا همکاری هنرمندان داخل کشور با شبکه‌های خارجی ممنوعیت دارد و هنرمندانی که به خارج از کشور رفته و با شبکه‌هایی نظیر جم همکاری می‌کنند، قطعا برای ادامه کار در داخل کشور و همکاری با سازمان صداوسیما شرایط مناسبی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: شبکه‌هایی که این هنرمندان با آنها همکاری می‌کنند، خلاف شئونات جمهوری اسلامی گام برمی‌دارند و کار هنرمندان ما نیز خلاف قانون است. توصیه می‌کنم کسانی که قصد خروج از کشور و همکاری با شبکه‌هایی نظیر جم را دارند، تأمل بیشتری در این باره داشته باشند و به عاقبت و نتیجه کارشان که یکی از آنها طرد از سوی هموطنانشان است بیشتر فکر کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز