تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°

۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴
واکنش مقامات آمریکایی به توقیف 2 شناور نظامی این کشور در خلیج فارس؛

ترامپ: ایرانی‌ها دوست دارند ما را دست بیندازند

اقدام ایران در توقیف 2 شناور نظامی آمریکایی در آبهای خلیج فارس، واکنش مقامات واشینگتن را در پی داشته است.
کد خبر: ۹۱۵۳
اخبار معاصر : به نقل از سی ان ان، جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، بازداشت 10 نظامی آمریکایی در خلیج فارس، را اقدامی «تحریک‌آمیز» خواند. وی به شبکه سی ان ان گفت به دلیل همین اقدامات «تحریک‌آمیز» است که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا توافق هسته‌ای با ایران را در اولویت خود قرار داده است.

ارنست گفت کاخ سفید اطمینان حاصل کرده که به زودی به قایق‌های آمریکایی اجازه داده خواهد شد سفرشان را ادامه بدهند

این دو شناور نظامی که به صورت غیرقانونی وارد آبهای ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، حدود ٢ کیلومتر در آبهای کشورمان گشت زنی کردند که این اطلاعات برروی دستگاه جی پی اس آنها نیز ثبت بوده و هم اکنون در اختیار سپاه پاسداران است.

اقدام ایران «ذلت بار» است

از سوی دیگر نمایندگان کنگره آمریکا به خبر بازداشت نظامیان این کشور در خلیج فارس واکنش نشان دادند.

سناتور تام کاتن، بازداشت 10 نظامی آمریکا در خلیج فارس توسط سپاه پاسداران ایران را برای باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، «ذلت‌بار» خواند.

سناتور، «کوری گاردنر»، عضو کمیته روابط خارجی سنا، خواستار تعویق سخنرانی سالانه اوباما، تا زمان مشخص شدن موضوع توقیف قایق‌های امریکایی شد.

سناتور، «الیوت انگل»، دموکرات ارشد سنا گفت که این اقدام ایران، همه چیز را در معرض خطر قرار می‌دهد.

سناتور مارکو روبیو که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم هست تأکید کرد که ایران بایستی نظامی‌های بازداشت‌شده را آزاد کند.

نظامیان آمریکایی تا پیش از سخنرانی اوباما آزاد نمی شوند

روزنامه دیلی بیست به نقل از منابع نظامی آمریکایی ادعا کرده است که ایران تا روز چهارشنبه و برگزاری سخنرانی سالانه رییس‌جمهور آمریکا، نظامیان دستگیر شده آمریکایی را در بازداشت نگاه خواهد داشت.

دو قایق نیروی دریایی آمریکا شامگاه سه‌شنبه با نقض حریم دریایی ایران وارد اب‌های سرزمینی ایران شده بودند که توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شدند.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا، با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران برای تسریع آزادی سرنشینان قایق‌های آمریکایی توقیف‌شده در خلیج فارس، تماس گرفته است.

یک مقام آمریکایی به رویترز گفت ظریف در این تماس تلفنی به همتای آمریکایی خود گفته سرنشینان این دو قایق به زودی آزاد خواهند شد.

اوباما در جریان توقیف قایق ها قرار گرفته است

یک مقام امریکایى می‌گوید اوباما در جریان بازداشت 10 نظامی آمریکایی در خلیج فارس توسط سپاه پاسداران قرار گرفته و کرى هم با ظریف در ارتباط تلفنى است.

سپاه پاسداران ١٠ نفر نظامی آمریکایی را که با دو فروند قایق به صورت غیر مجاز وارد آب‌های ایران در خلیج فارس شده بودند بازداشت کرد.

جن ساکی: اوباما در نطق سالانه به موضوع نظامیان بازداشت‌شده اشاره نمی‌کند

مقام کاخ سفید گفت رئیس‌جمهور این کشور در نطق سالانه موضوع نظامیان بازداشت‌شده در خلیج فارس را مورد اشاره قرار نخواهد داد.

 مدیر ارتباطات کاخ سفید می‌گوید باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در نطق سالانه‌اش که چند ساعت دیگر ایراد خواهد کرد اشاره‌ای به نیروهای نظامی آمریکایی که در خلیج فارس بازداشت شده‌اند نخواهد داشت. 


بن رودز: در حال حل و فصل موضوع هستیم 

بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی امریکا نیز اعلام کرد دولت امریکا در حال حل و فصل این موضوع است.

جب بوش: سیاست اوباما در قبال ایران ضعیف و تحقیر آمیز است

جب بوش، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، گفت سیاست باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، در قبال ایران ضعیف و تحقیر آمیز است. 

جب بوش با اشاره به بازداشت ۱۰ تفنگدار آمریکایی دو شناور نظامی این کشور در آب‌های ایران گفت اگر ملوانان ما هنوز آزاد نشده‌اند و به راه خود ادامه نداده‌اند، اکنون باید این کار صورت گیرد. چانه زنی کافی است سیاست ضعیف و تحقیر آمیز اوباما در قبال ایران یک بار دیگر برملا شد.

مقام آمریکایی: برای بازگرداندن تفنگداران بازداشت شده در ایران، طرحی ارائه شده است

یک مسئول نظامی آمریکا اعلام کرد برای بازگرداندن 10 تفنگدار بازداشت شده نیروی دریایی این کشور، طرحی به ایران ارائه شده است.

پال رایان: اوباما فورا گزارشی درباره تفنگدارن آمریکایی ارائه کند

پال رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، خواست فورا مردم این کشور را از وضع تفنگداران آمریکایی، که در ایران بازداشت شده‌اند، مطلع کند. 

پایگاه اینترنتی پلیتیکو نوشت: رایان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اولویت اول ما ایمنی و امنیت پرسنلمان است که بدست ایران بازداشت شده‌اند. من به دقت اوضاع را زیرنظر دارم و امیدوارم رئیس جمهور به زودی گزارشی را دراین خصوص به مردم آمریکا ارائه کند.»

سناتور رند پل: ایران سربازان ما را فورا آزاد کند 

سناتور رند پل نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به بازداشت تفنگداران آمریکایی در آبهای ایران گفت من امیدوارم این مسئله در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل شود. 

پایگاه اینترنتی بریت بارت نوشت: این سناتور اهل کنتاکی در اظهاراتی تاکید کرد «ایران باید رفتاری متمدنانه داشته باشد و سربازان ما را در کمال امنیت و فورا آزاد کند.»

جزئیات توقیف 2 شناور نظامی آمریکایی از زبان مقامات این کشور

رادیو سراسری آمریکا به نقل از مقامات این کشور، جزئیات بازداشت ده تفنگدار آمریکایی در آبهای خلیج فارس را منتشر کرد.

ترامپ: ایرانی‌ها دوست دارند ما را دست بیندازند

ترامپ سه شنبه شب در تجمع انتخاباتی در سدار فالز ایالت آیووا با اشاره به تحولات و رویدادهای مهم فعلی در جهان گفت: «برای مثال قایق‌های ما (در آبهای ایران) توقیف شده‌اند. شاید پس از مدتی آن‌ها آزاد شوند، شاید هم نشوند. زیرا ایرانی‌ها دوست دارند ما را دست بیندازند، زیرا آن‌ها هیچ احترامی برای سران کشور ما قائل نیستند.» 

ترامپ منتقد شدید سیاست آمریکا در قبال ایران، به ویژه توافقنامه هسته‌ای است. وی پیشتر از تهران خواهد خواسته بود جاسوسان آمریکایی دیگری را که در ایران زندانی هستند، آزاد کند.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز