تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

شیوه جالب ثبت نام نماینده اصولگرا از زبان خودش!

ایشان بعد با من تماس گرفت و گفت که با وزارت کشور هماهنگ شده و شما ثبت نام شدید(!) فقط مدارک خودتان را زودتر برسانید! اینجا باز من ماندم که آیا ثبت نام شدم، نشدم؟!
کد خبر: ۹۱۵۶
اخبار معاصر : کاظم جلالی رییس فراکسیون رهروان (نزدیک به لاریجانی) طی سخنانی، از نحوه ثبت نام عجیب و خاص خود برای کاندیداتوری در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پرده برداشت.

رییس فراکسیون رهروان مجلس شورای اسلامی هفته گذشته در جمع تعدادی از هوادارنش در شاهرود، درباره علل انتشار نامه انصرافش از ادامه حضور در مجلس و صرفنظرکردن از این نامه در فاصله نزدیک به ۲۴ ساعت پس از انتشار آن، رایزنی های مقامات ارشد دولت یازدهم با او پیرامون ترغیب به حضور در انتخابات و نهایتا، ماجرای عجیب نحوه ثبت نامش در وزارت کشور سخنان تامل برانگیزی مطرح کرد.

براساس این گزارش، کاظم جلالی با اشاره به بیانیه اولیه انصرافش از حضور در عرصه انتخابات آتی مجلس و دلایلی که برای آن در نظر گرفته بود، از تماس اسحاق جهانگیری، معاون اول حسن روحانی در دولت یازدهم خبر داد و گفت: "روز دوشنبه معاون اول رییس جمهور آقای جهانگیری تماس گرفت و گفت چه خبر؟ گفتم در خدمتیم. چون همیشه با ایشان یک شوخی داریم؛ هر وقت یک وزیری را می خواهند استیضاح یا سوال کنند، با من تماس می گیرند که بالاخره او را کمک کنیم. ایشان گفت که این بار برای استیضاح و... تماس نگرفته ام بلکه برای خودت زنگ زدم. پرسید که آیا کارهای انتخابات خوب پیش می رود؟ گفتم الحمدالله. گفت ثبت نام ها در حال انجام هست؟ گفتم این را باید از وزرات کشور بپرسید. بعد گفت خودت چکار کردی؟ گفتم من ثبت نام نمی کنم و قبلا هم با دوستان در این باره صحبت کرده ام و به خود شما هم گفتم؛ چون خود آقای جهانگیری هم در جریان بود. بعد ایشان به من گفت: اینکه نمی شود شما ثبت نام نکنید! گفتم نه، من قطعی هستم. گفت فردا من تهران نیستم. بعد معلوم شد رفته بود کیش. چهارشنبه ساعت ۷ بعدازظهر وقت تعیین کردند و ما هم رفتیم خدمتشان. یک ساعت با هم صحبت کردیم و من هم دلایلم را به ایشان گفتم که چرا نمی آیم؛ البته ایشان قانع نشد".

رییس فراکسیون رهروان در ادامه سخنانش به موضوع تماس علوی، وزیر اطلاعات دولت یازدهم، با او پرداخت و اظهار داشت: "فردای آن روز، آقای علوی وزیر محترم اطلاعات تماس گرفتند و نزدیک ۲۰ دقیقه این بنده خدا خیلی متواضعانه و با حالت تقاضا که حالا شما ثبت نام کنید و... وقتی دیدم نمی توانم ایشان را قانع کنم، آخرالامر گفتم چشم، روی حرف شما یک فکری می کنم. ولی خب به آقای علوی در حالی گفتم فکر می کنم که بیانیه من قرار بود نیم ساعت دیگر روی سایت قرار بگیرد؛ چون ایشان هم چندین بار به من اس ام اس داده بود، با یک ایرانسل به من اس ام اس می داد و می نوشت علوی خبرگان! من دوزاری ام افتاده بود. چون من در آن ایام جواب تلفن ها را نمی دادم، چون می دانستم محتوای تلفن ها چی بود و من گیر می کنم و خسته هم می شدم"!

کاظم جلالی سپس به تماس تلفنی وزیر ارتباطات درباره ثبت نام او در انتخابات مجلس اشاره کرد و مدعی شد: "وزیر ارتباطات همان شب زنگ زد به منزل ما، البته جواب ایشان را هم نداده بودم، بعد زنگ زد روی پیغامگیر و پیام گذاشته بود و..."

وی سپس به شرح اتفاقات صبح جمعه ۴ دیماه ۹۴ که آخرین روز ثبت نام داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بود، پرداخت و گفت: "صبح جمعه ما به همراه باجناقم داشتیم به بهشت زهرا می رفتیم، آقای رحمانی فضلی [وزیر کشور دولت یازدهم] زنگ زدند و ایشان هم اصرار داشتند برای ثبت نام"!

جلالی افزود: "دفتر دکتر لاریجانی تماس می گرفتند، من هم جواب نمی دادم. ۳ روز بود دفتر ایشان تماس می گرفت اما من دیگر تلفن ها را جواب نمی دادم. باجناقم به من گفت بد است و اخلاقی نیست که تلفن ها را جواب نمی دهی! من هم جواب دادم. منشی آقای لاریجانی گفتند که آقای دکتر می خواهند بیایند منزل و خدمت برسند. گفتم به آقای دکتر بگویید ما الان بهشت زهرا هستیم، منزل هم نیستیم. گفت نه برای عرض تسلیت می خواهند بیایند. گفتم عرض تسلیت را یکشنبه تشریف بیاورند مسجد، آنجا خدمتشان هستیم ولی الان من می دانم ایشان برای چه کاری می خواهند بیایند، برای انتخابات هست؛ من هم بیانیه ام را داده ام و کارم قطعی است و راه بازگشتی ندارم".

ریس فراکسیون رهروان، در ادامه این سخنان جزییات عجیب بعدازظهر آخرین روز مهلت ثبت نام در انتخابات را اینگونه در جمع هوادارنش در شاهرود تشریح کرد: "مسئول دفتر آقای دکتر [لاریجانی] زنگ زد و جملاتی گفت که من دیگر نمی توانستم آنها را رد کنم. گفت یا شما بیایید یا ما بیاییم که یکجوری همدیگر را ببینیم. نهایتا ساعت ۲۰ دقیقه به ۴ ما رسیدیم و همدیگر را تا حدود ساعت ۵ دیدیم؛ ایشان هم مصر بودند به ثبت نام، من دلایلی که ایشان می آوردند را نقض می کردم در عدم ثبت نام. حالا بماند بعضی از جزییات گفت و گوها! نهایتا من یکباره با پیام آقای دکتر لاریجانی مواجه شدم روی سایت ها، مبنی بر اینکه شما باید در انتخابات شرکت کنید، یک نامه هم نمایندگان مجلس دادند، خیلی ساعات عجیب و بدی داشتم و کاملا هنگ کرده بودم. ما هنگ مطلق را آنجا فهمیدیم معنیش چیست! دیگر مخم کار نمی کرد"!

ادامه سخنان کاظم جلالی به مسایلی گذشت که در منزلش اتفاق افتاده بود. او گفت: "به خانه رفتم اما خانمم مدارک من را نمی داد! و با این مساله مواجه شدیم. زنگ زدم به آقای ... رییس دفتر آقای لاریجانی و گفتم که خانم ما مدارک ما را نمی دهد و من نمی دانم با شرمندگی دکتر چه کنم؛ ایشان نگوید که تعمدا ثبت نام نکردم. ایشان بعد با من تماس گرفت و گفت که با وزارت کشور هماهنگ شده و شما ثبت نام شدید(!) فقط مدارک خودتان را زودتر برسانید! اینجا باز من ماندم که آیا ثبت نام شدم، نشدم؟! فردا دوباره یک ماجرا برای ما درست نکنند که چه شد، ثبت نام شد، نشد؟! بعد زنگ زدم به مسئول دفتر خودم و گفتم از مدارک من چی دارید؟ بخشی را از ایشان گرفتم و بخشی را از خانه خودمان پیدا کردیم و برداشتیم... تا ساعت ۸/۳۰ هنوز هم مشورت می کردم و صحبت می کردم، بعد رفتیم در وزارت کشور و به هرحال ثبت نام کردیم..."!
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز