تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۷
آیت‌الله موحدی کرمانی در نماز جمعه:

جهان قدرت و رأفت ایران اسلامی را در موضوع ملوانان آمریکایی مشاهده کرد

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به دستگیری تفنگداران آمریکایی گفت: ایران مقتدر، توانا و قوی‌ است و البته در جای خود رأفت دارد که در آزادی نظامیان آمریکایی شاهد آن بودیم.
کد خبر: ۹۱۷۳
اخبار معاصر : خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به دستگیری تفنگداران آمریکایی گفت: این موضوع برای آمریکا و سایر کشورها پیام دارد و آن این است که ایرانْ مقتدر، توانا و قوی است و البته در جای خود رأفت دارد که در آزادی این نظامیان آمریکایی شاهد آن بودیم.

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب موقت جمعه در خطبه‌های اول نماز عبادی ــ سیاسی جمعه این هفته تهران (25 دی‌ماه) که در مصلای تهران برگزار شد با بیان اینکه بهترین ذات و توشه تقواست، اظهار داشت: قرآن مجید انسانهای باتقوا را هدایت می‌کند.

وی ادامه داد: انسان‌هایی از قرآن پیروی می‌کنند که با فطرت خود لجاجت نکنند. اگر آدمی فطرت خود را حفظ کند، قرآن به حال او نافع است.

خطیب موقت جمعه این هفته تهران در ادامه سلسله مباحث انسان‌شناسی خود با توجه به مسئولیت انسان در یک حکومت اسلامی گفت: بهترین راهنما برای کسانی که در نظام اسلامی مسئولیت به‌عهده می‌گیرند عهدنامه مالک اشتر است.

آیت الله موحدی کرمانی افزود: آنچه در این عهدنامه مورد توجه قرار گرفته حق مردم است.

وی در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته تهران ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: بنده به مردم تهران سفارش می‌کنم که تا می‌توانند برای زیارت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به مرقد شریف ایشان بروند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: در هفته پیش رو ولادت امام حسن عسکری را داریم که تبریک می‌گویم. رحلت حضرت معصومه(س) را داریم که آن را نیز تسلیت عرض می‌کنم.

موحدی کرمانی افزود: در این هفته سالروز شهادت فدائیان اسلام را نیز در پیش داریم. این بزرگان که در فضای خفقان و رعب و وحشتی که شاه خائن به وجود آورده بود فضا را شکستند و با حمایت و مبارزاتشان نظام طاغوت را مرعوب کردند و خداوند مزد فداکاری‌های آنها را شهادتشان قرار داد.

وی درباره ترور حسن‌علی منصور گفت: در سال 1343 در همین ایام شهید محمد بخارایی عضو کثیفی از نظام طاغوت را هدف قرار داد و او را کشت. او حسنعلی منصور را اعدام انقلابی کرد. این مرد کثیف در چیزی کمتر از یک سال نخست‌وزیری خود دو جنایت آشکار انجام داد؛ اولی تصویب کاپیتولاسیون بود و دومی تبعید حضرت امام که حضرت آیت‌الله میلانی حکم این مرد کثیف را اعلام کرد.

امام جمعه موقت تهران به روز غزه اشاره کرد و گفت: این روز به‌عنوان نماد مقاومت فلسطین در تاریخ ثبت شده است.

موحدی کرمانی با توجه به 26 دی‌ماه روز فرار شاه خائن نیز گفت: تاریخ درس‌های زیادی به ما می‌دهد. سرنوشت جنایتکاران یا فرار است یا اینکه به دست ملت خود مثل صدام اعدام شوند و امیدواریم که این درس را ظالمین عالم و حکام ستمگر آمریکا، اسرائیل و آل‌سعود ببینند چون چنین روزی منتظر آنهاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خارج کردن قلب رآکتور اراک اشاره کرد و گفت: امیدواریم هیئت ایرانی سعی کند برنامه‌های خود را طوری قرار دهند که باعث شادی مردم شوند و بنده به آنها تذکر می‌دهم که مراقب باشند.

امام جمعه موقت تهران در مورد دستگیری تفنگداران آمریکایی گفت: آنها وارد آبهای ایران شدند. حالا به‌ادعای خودشان به‌اشتباه وارد حریم ایران شدند که خدا عالم است، اما هرآنچه هست آفرین به آنانی که از مرزهای ایران دفاع می‌کنند.

موحدی کرمانی تصریح کرد: نیروی دریایی سپاه پاسداران با شهامت و قدرت آنها را محاصره و دستگیر کرد. این موضوع برای آمریکا و سایر کشورها پیام دارد و آن این است که ایرانْ مقتدر، توانا و قوی است و البته در جای خود رأفت دارد که در آزادی این نظامیان آمریکایی شاهد آن بودیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم و مسئولین باید این موضوع را باور داشته باشند که آمریکا دست از زورگویی خود برنمی‌دارد، دولت آمریکا یک دولت طاغی و زورگوست، به‌تعبیر برخی مسئولین او بر سر هر معامله‌ای دبه می‌کند، او نقض عهد می‌کند، تحریم را اگر از جایی بردارد در جای دیگر تحمیل می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: قرآن به ما فهمانده که باید در خصوص این افراد چگونه عمل کنیم، او می‌گوید اگر تسلیم ظالم شده و ملاحظه حال او را کردید او ظلم را بیشتر می‌کند. رویه‌ای که در خصوص ما گفته شود "آفرین، ایران به تعهدات خود عمل کرده" و دشمن نیز ما را تشویق کند تا کی قرار است این‌گونه باشد، ما به تعهدات خود عمل کنیم اما آمریکا تعهدات را بشکند؟

موحدی کرمانی ادامه داد: قرآن در این زمینه دستور داده که باید بدانیم همان‌طور که ظلم گناه است پذیرش ظلم نیز گناه است. دشمن عهدشکنی می‌کند اما ما هیچ اقدامی انجام نمی‌دهیم.

وی در ادامه سخنان خود فرمایش حضرت علی(ع) را یادآور شد که فرمود: معاویه شهرها را غارت می‌کند و شما غارت نمی‌کنید، باید در مقابل ظالم عکس‌العمل نشان داد، باید در مقابل زورگویی، تجاوز، عهدشکنی و نقض پیمان عکس‌العمل نشان داد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: روحیه قصاص باید زنده باشد، قرآن دستور داد "اگر کسی در مقابل شما تکبر کرد شما نیز در مقابل او تکبر کنید".

موحدی کرمانی در ادامه خطاب به دولت گفت: باید کاری کنید که آمریکا بفهمد دولت جمهوری اسلامی قوی است. نباید دشمن از روحیه لطیف و ظریف شما سوءاستفاده کند، مبادا وفاداری شما را به ترس ترجمه کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات رژیم آل‌سعود و اعدام شهید آیت‌الله نمر الباقر النمر گفت: عربستان سعودی با جنایات و حماقت‌های خود به سقوط نزدیک شده است، آنها باید بدانند که با اعدام شیخ نمر وضع آنها تغییر می‌کند. مگر آیت‌الله نمر چه گفت؟ به‌چه‌جرمی گردن او را زدید؟ آیا اقدامی علیه آل‌سعود کرد؟ آیا علیه این رژیم لشکرکشی داشت؟ او یک عنصر آمر به معروف و ناهی از منکر بود، مگر جواب معترض بریدن حلقوم آن است؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: فریاد آیت‌الله نمر برای همیشه خواهد ماند و نظام آل‌سعود را ساقط می‌کند. آل سعود حرمت خانه خدا را نمی‌داند، حرکت آنها شبیه حرکت ابرهه است، آنها به عظمت و رأفت خدا آسیب می‌رسانند و قطعاً خداوند همان کاری را که با ابرهه کرد با آل سعود می‌کند.

موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: ما در یک مقطع بسیار حساس قرار داریم، امتحان سختی را پیش‌ِرو داریم، انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی مسئله ساده‌ای نیست، دیدید که مقام معظم رهبری چگونه خطر نفوذ را مطرح کردند.

وی ادامه داد: دشمن سعی دارد با نفوذ فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود به کشور رخنه کند. او حتی سعی می‌کند از طریق مجلس نیز نفوذ کند. باید مراقب بود، انسان‌هایی باید به مجلس بروند که امتحان خود را در طول دوران انقلاب پس دادند. باید انسانهایی به مجلس بروند که همچون مقام معظم رهبری در مقابل آمریکا نترس هستند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند "نگاه کنند آن کسانی که  فهرست را معرفی کردند چه‌کسانی هستند. اگر دیدند آنها افرادی متدین، مؤمن و انقلابی هستند به حرف آنها اعتماد می‌کنند و به آنها رأی می‌دهند و اگر به مسائل انقلاب، دین و استقلال کشور خیلی اهمیت نمی‌دهند دلشان به‌دنبال حرف آمریکا و غیرآمریکاست به حرفشان اعتماد نمی‌کنند".

موحدی کرمانی ادامه داد: به‌نظر بنده این حرف خوبی است، ممکن است خیلی‌ها را نشناسیم اما اگر لیستی از ناحیه افرادی مطمئن، متدین، مؤمن، انقلابی، با سوابق روشن معرفی شد ما به‌تبعیت از مقام معظم رهبری از این لیست استقبال می‌کنیم.

وی افزود: امیدوارم ان‌شاءالله چنین عملی شکل گیرد و افرادی متدین، مؤمن و انقلابی درصدد تهیه چنین لیستی بربیایند، لیستی که افرادی صالح، شایسته، خدوم، دلسوز، نترس و شجاع در این لیست قرار گیرند و مقام معظم رهبری نیز به این لیست اعتماد کند و به آن رأی دهد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در پایان گفت: ان‌شاءالله خداوند در این مقطع حساس به ما توفیق و بصیرت عنایت کند، دانه‌دانه رأی‌هاست که کار خود را انجام می‌دهد. امیدوارم افرادی که وارد این صحنه‌ها می‌شوند صدق، اخلاص و در مقام خدمت به مردم حضور پیدا کنند، تعصب گروهی نداشته باشند، سهم‌خواهی نکنند، همت خود را مصروف این کنند که انسانهای سالمی به مجلسین راه پیدا کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز