تهران ۱۴.۹۱° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴

ظریف: با ارائه گزارش آژانس، برجام اجرایی و تحریم‌ها لغو می‌شوند

وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به وین اعلام کرد که امروز با ارایه گزارش مدیر کل اژانس برجام اجرایی خواهد شد و بعد بیانیه مشترک برای اعلام شروع برجام صادر خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۹۷
اخبار معاصر: محمد جواد ‏ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به وین، در جمع خبرنگاران گفت که امروز با ارایه گزارش مدیر کل اژانس برجام اجرایی خواهد شد و بعد بیانیه مشترک برای اعلام شروع برجام صادر خواهد شد.

ظریف درباره برنامه های امروز خود گفت: دیدار با مدیر کل  آژانس, اعلام اجرای برجام و دیدار‌های دو جانبه با خانم موگرینی و احتمالا سایر وزرای خارجه گروه 1+5 از جمله آقای کری خواهیم داشت‎. این ملاقاتها برای  اطمینان از اجرای صحیح برجام است مخصوصا با توجه به اقدامات وسیعی که آمریکا‌یی‌ها اعلام کردند انجام داده‌اند.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه افزود: اجرای برجام نه تنها یک فرصت خوب برای مردم ایران است که نه تنها همه قطعنامه‌های ظالمانه شورای امنیت, و همه قطعنامه‌های شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی پایان می‌یابد و رسما لغو می‌شود، بلکه همه تحریم‌های ظالمانه‌ای که به خاطر موضوع هسته‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال شده, انشالله لغو و کنار گذاشته خواهد شد و این یک روز خوب برای مردم ایران است.

وی تاکید کرد: این روز بسیار خوبی برای هم منطقه است, چرا که منطقه ما از سایه یک درگیری بی مورد که می‌توانست برای این منطقه نگرانی ایجاد کند، رها شده است. این روز ثابت می‌کند که ما می‌توانیم مشکلات مهم دنیا را از طریق دیپلماسی حل کنیم. معضلات از طریق گفتگو حل می‌شود نه از طریق تهدید فشار و تحریم.

در این سفر، علی اکبر صالحی و بهروز کمالوندی رئیس و معاون سازمان انرژی اتمی، سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، ظریف را همراهی می‌کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز