تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۱.۷۹°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد؛

آلودگی۲۰درصدی برنج انبارها

رئیس سازمان غذا و دارو با تشریح آخرین وضعیت برنج‌های آلوده، گفت: هم اکنون ۵ انبار برنج پلمپ و برنج‌های آن ممنوع‌الخروج است ولی هرفردی اسناد برنج‌های آلوده دربازار دارد به ما تحویل دهد.
کد خبر: ۹۲۰۴
آلودگی۲۰درصدی برنج انبارهااخبار معاصر: رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرد آخرین جزئیات از برنج‌های آلوده در کشور/۲۰درصد برنج انبارها آلوده است

رئیس سازمان غذا و دارو با تشریح آخرین وضعیت برنج‌های آلوده، گفت: هم اکنون ۵ انبار برنج پلمپ و برنج‌های آن ممنوع‌الخروج است ولی هرفردی اسناد برنج‌های آلوده دربازار دارد به ما تحویل دهد.

رسول دیناروند در حاشیه همایش آزمایشگاه‌های برتر در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره سرنوشت برنج‌های آلوده، اظهار داشت: درباره برنج‌های آلوده که چند وقتی است رسانه‌ها نیز به آن پرداخته‌اند باید عنوان کنم که 80 درصد برنج‌هایی که در انبارها وجود دارد برای مصرف تأیید صلاحیت شده‌اند و مشکلی ندارند. ولی 20 درصد این برنج‌ها تأیید سلامت نشده‌اند که آمار کمی نیز نیست.

وی ادامه داد: حداقل 5 انبار بزرگ برنج پلمب شده است و براساس اطلاعات سازمان غذا و دارو برنج‌هایی از این انبارها در بازار توزیع نشده است ولو اینکه خلاف آن ثابت شود بنابراین تقاضا داریم کسانی که مدارکی از مصرف این نوع برنج‌های تعریف نشده در بازار دارند این اسناد را به سازمان غذا و دارو ارائه دهند تا ما نیز سریعاً آن را بررسی کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: هم اکنون انبار برنج بزرگی در کرمانشاه پلمب و برنج‌های آن نیز ممنوع‌الخروج است.

دیناروند درباره رونمایی یک کتاب در همایش آزمایشگاه‌های برتر، توضیح داد: نخستین کتاب رفرنس و مرجع کنترل فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی در همایش امروز رونمایی شد.

وی ادامه داد: متأسفانه امروزه تقلب در دنیا بسیار پیچیده شده است. مثلاً هم اکنون باید در کشور خود ما بر روی 500 نوع سم نظارت کنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره ورود داروی داخلی برند هرسپتین نیز توضیح داد: هرسپتین داروی بسیار گرانقیمت و پرمصرفی برای سرطان سینه است که خوشبختانه تولید ژنریک داخلی آن در کشورمان با همت یک شرکت دانش بنیان میسر شده است.

دیناروند در خاتمه خاطرنشان کرد: بنابراین داروی تولید داخل برند هرسپتین اجازه مصرف دارد و خوشبختانه باید این را عنوان کنم که در سال 95 با تولید داروی داخلی این برند از واردات این داروی خارجی بی‌نیاز می‌شویم و 40 میلیون یورو ارزآوری برای کشورمان دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز