تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°

۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶
هافینگتون پست:

اندکی بعد از رفع تحریم‌های هسته‌ای، تحریم‌های موشکی اعمال می‌شوند

روزنامه هافینگتون پست آمریکا گزارش داده است که کاخ سفید قصد دارد تنها کمی بعد از اعلام آغاز اجرای برجام و رفع تحریم‌های ایران، تحریم‌های موشکی جدیدی را علیه تهران اعمال کند.
کد خبر: ۹۲۱۲
اخبار معاصر : در حالی که انتظار می‌رود آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به زودی اقدامات ایران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک را تائید کند، رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که اندکی پس از اجرایی شدن برجام، واشنگتن تحریم‌های تازه ای علیه تهران اعمال می‌کند.
 
روزنامه هافینگتون پست نوشته است که بعد از اعلام تکمیل اقدامات ایران از سوی آژانس، جان کری وزیر خارجه آمریکا در وین دستوری را امضا می‌کند که تحریم‌های هسته‌ای اعمال شده از سوی کنگره را تعلیق می‌کند.
 
همزمان باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نیز فرمان اجرایی تازه‌ای صادر کرده و تحریم‌های وضع شده از سوی قوه مجریه را لغو می‌کند. سازمان ملل و اتحادیه اروپا میز اقدامات مشابهی را انجام خواهند داد. 
 
هافینگتون پست سپس نوشته است: «انتظار می‌رود که پس از آن کری سوار بر هواپیما شده و به محلی که هنوز مشخص نشده برود تا از آمریکایی‌هایی که آزاد شده‌اند استقبال کند.»
 
این روزنامه افزود: «بعد از آن، احتمالا وزارت خزانه‌داری تحریم‌های تازه‌ای را علیه یازده فرد و شرکت مرتبط با برنامه موشکی ایران اعلام کند، آن هم اندکی بعد از برداشتن تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته ای ایران.»
 
دو هفته قبل رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که واشنگتن قصد دارد تعدادی شرکت و فرد را در ارتباط با تست موشک بالستیک عماد وارد لیست تحریم‌ها کند. اما اندکی بعد کاخ سفید از این تصمیم عقب‌نشینی کرد و اعلام تحریم‌ها را به بعد موکول کرد.
 
خبرگزاری رویترز نوشته است که عقب‌نشینی کاخ سفید از تحریم‌های جدید پس از آن صورت گرفت که ایران هشدار داد در صورت اعمال این تحریم‌ها، توافق مبادله زندانیان بر هم می‌خورد.
 
روز شنبه آمریکا و ایران اعلام کردند که برای مبادله گروهی از زندانیان به توافق رسیده‌اند. جیسون رضائیان، امیر حکمتی و سعید عابدینی از جمله آمریکایی‌هایی بودند که در جریان این مبادله آزاد شدند. به نظر می‌رسد با آزاد شدن این افراد واشنگتن تحریم‌های به تعویق افتاده را اعمال کند.
انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز