تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°

۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳

آمریکا 400 شرکت و فرد را از لیست تحریم ها خارج کرد

تحریم های برداشته شده توسط آمریکا شامل ممنوعیت تجارت کالا با ایران بود.شهروندان غیرآمریکایی اکنون اجازه تجارت با نهادهای دولتی ایران، فروش کالا و خدمات، همچون استیل، طلا، زغال سنگ و وسایل نقلیه را دارند.
کد خبر: ۹۲۱۹
آمریکا 400 شرکت و فرد را از لیست تحریم ها خارج کرداخبار معاصر: آمریکا 400 شرکت و فرد را از لیست تحریم ها خارج کرد

به نقل از پایگاه خبری "راشا تودی"؛ وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است که به شرکت های وابسته به آمریکا اجازه فعالیت در ایران را می دهد.

در گزارش رویترز آمده است: تحریم های برداشته شده توسط آمریکا شامل ممنوعیت تجارت کالا با ایران بود. به طور خاص، شهروندان غیرآمریکایی اکنون اجازه تجارت با نهادهای دولتی ایران، فروش کالا و خدمات، همچون استیل، طلا، زغال سنگ و وسایل نقله را دارند.

بنابر این گزارش، آمریکا تاکنون تنها "تحریم های ثانویه" علیه ایران را برداشته است؛ این به معنای آن است که شهروندان آمریکایی از هر گونه تجارت با ایران کماکان محدودیت دارند. وزارت خزانه داری آمریکا همچنین افزود: در حالی که انتظار می رود 400 فرد و شرکت ایرانی از لیست تحریم های آمریکا خارج شوند، 200 نفر دیگر کماکان در لیست سیاه باقی خواهند ماند.

در همین حال، ممنوعیت چندین دهه ای آمریکا در خصوص صادرات هواپیمای مسافربری به ایران نیز برداشته شد. این اقدام پیش از اعلام اجرای توافق تاریخی برجام صورت پذیرفت. "بن رودز"، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا، دیروز اعلام کرد: این باید نسبتاً زود انجام شود، زمانی که تحریم ها برداشته شود.

تحریم های غرب علیه تهران با صدور بیانیه ای از طرف گروه ناظران آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر اینکه ایران تمامی اقدامات لازم در توافق با گروه 1+5 را انجام داده است، به طور رسمی برداشته شد.

"یوکیو آمانو"، شنبه شب گذشته اعلام کرد: این گزارش پس از تایید بازرسان آژانس مبنی بر اجرای کامل تعهدات برجام، به شورای حکام آژانس و شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه شد.

بنابر این گزارش، وزارت دفاع روسیه طی بیانیه ای اعلام کرد: انتشار گزارش دبیر کل آژانس انرژی اتمی درباره برنامه هسته ای ایران، آغاز اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

در همین حال، شرکت های بزرگ نفتی "توتال" و "شِل" مدیران ارشد خود را پیش از برداشته شدن تحریم ها به تهران اعزام کرده اند. انتظار می رود آن ها روز یکشنبه با مقامات شرکت های نفتی دولتی ایران دیدار کنند.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز