تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°

۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵

مجوز اوباما به وزیر خزانه داری برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران

رئیس‌جمهور آمریکا به وزیر خزانه‌داری اجازه داد با هماهنگی با وزیر خارجه این کشور تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کند.
کد خبر: ۹۲۲۵

مجوز اوباما برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران
اخبار معاصر: رئیس‌جمهور آمریکا به وزیر خزانه‌داری اجازه داد با هماهنگی با وزیر خارجه این کشور تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کند.

شب گذشته و پس از اعلام اجرایی شدن برجام "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا دستور اجرایی لغو تحریم‌های اعمال شده علیه برنامه هسته‌ای ایران را صادر و کنگره را از این اقدام مطلع کرد.

جیکوب لو، وزیر خزانه‌داری آمریکا، هم گفت که کشورش تحریم‌های ضدایرانی خارج از چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک را ادامه خواهد داد.

لو در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا تحریم‌‌ها درباره اقدامات قابل تحریم‌ ایران را در خارج از چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک ادامه خواهد داد.

وی روز گذشته (شنبه) گفت: "همان‌گونه که همیشه گفته‌ایم، برجام به مسائل هسته‌ای پرداخته و سایر حوزه‌هایی را که رفتار ایران غیرقابل پذیرش مانده شامل نمی‌شود. ما به هدف قرار دادن اقدامات قابل تحریم‌ها در خارج از برجام ادامه می‌دهیم، اقداماتی که شامل حمایت ایران از تروریسم، بی‌ثباتی منطقه‌ای، نقض حقوق بشر و نیز توسعه موشک‌های بالستیک می‌شود".

اما اوباما در بخشی از فرمان اجرایی لغو تحریم‌ها به وزیر خزانه داری اجازه داده است تا با رایزنی با وزیر امور خارجه آمریکا تحریم‌هایی را علیه اشخاص مشمول بخش 1244 قانون آزادی ایران و مقابله با گسترش هسته‌ای ایران مصوب 2012 میلادی یکی از تحریم‌های ذیل را اعمال کند:

الف) ممنوعیت مؤسسات مالی آمریکا از ارائه وام یا اعتبار به این اشخاص

ب) ممنوعیت هرگونه نقل و انتقال ارزی این اشخاص با آمریکا

ج) ممنوعیت نقل و انتقال هرگونه اعتبار یا پول بین مؤسسات مالی یا از طریق آنها یا به هریک از مؤسسات مالی آمریکا با این اشخاص

د)‌ انسداد همه دارایی‌ها و منافع این اشخاص در آمریکا

ه) ممنوعیت همکاری سرمایه گذاری در خرید مبالغ قابل توجهی از اوراق سهام یا اوراق قرضه این اشخاص

ی) ممنوعیت یا محدودیت واردات کالا، فناوری و خدمات، مستقیم و غیرمستقیم از این اشخاص به آمریکا

و) اعمال تحریم‌های خاص علیه مدیر یا مدیران اجرایی که با اشخاص تحت تحریم همکاری کنند.


انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز