تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
سردار باقرزاده خبر داد:

پیکر فرمانده اطلاعات و عملیات تیپ انصارالمهدی(ع) به کشور برگشت

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح از بازگشت پیکر تازه تفحص شده سردار شهید منصور سودی فرمانده اطلاعات و عملیات تیپ انصارالمهدی(ع) به همراه دیگر شهدای تازه تفحص شده از کشور عراق به میهن اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۹۲۳
اخبار معاصر: پیکر مطهر 17 شهید دوران دفاع مقدس، روز گذشته با حضور سردار باقرزاده، استاندار کردستان، مدیران و مسئولان شهرستان مریوان از طریق مرز باشماق مریوان وارد خاک کشور شد. سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه بازگشت پیکرهای مطهر 17 شهید تازه تفحص شده از مرز باشماق به کشور گفت: این شهداء در واقع سند افتخار و و اقتدار نظام جمهوری اسلامی هستند. استقبال و حضور مردم در صحنه مایه یاس دشمنان است و دسیسه های آن‌ها را که در صدد ایجاد تفرقه و اختلاف هستند خنثی می‌کند. مردم استان کردستان و پیشمرگان مسلمان در دفاع از مرز و بوم و کیان جمهوری اسلامی نقش موثری داشتند. مردم کردستان همواره بیدار بوده و تا آخرین قطره خون خود به دفاع از کشور پرداخته اند.

وی با اشاره به عملیات هایی که این شهدا در آن‌ها به شهادت رسیده‌ اند افزود: این شهدا در عملیات‌های والفجر4، والفجر9، والفجر10 و نصر 7 به شهادت رسیده‌اند و پیکر پاک آن‌ها در مناطق عملیاتی پنجوین، دربندی خان، چوارتا، بلفت و کرکوک کشف شده است.

سردار باقرزاده با اشاره به هویت یکی از شهدایی که از مرز باشماق از کردستان عراق به استان کردستان وارد شده است گفت: پیکر یکی از شهدای تفحص شده مربوط به سردار شهید «منصور سودی» فرمانده اطلاعات گردان انصارالمهدی عاشورا بوده که در زنجان تشییع خواهد شد. پیکر این شهدای تفحص شده برای شناسایی به تهران منتقل می‌شوند که بعد از شناسایی در ماه محرم به خاک سپرده خواهند شد.

پیکر پاک شهید منصور سودی از رزمندگان دلاور زنجان پس از 27 سال دوری از وطن به میهن اسلامی بازگشت. پیکر پاک شهید سودی که در کشور عراق پیدا شده است که روز گذشته از مرز باشماق وارد کشور شده و پس از طی مراحل قانونی برای تشییع به زنجان انتقال داده می شود. شهید سودی فرمانده اطلاعات و عملیات تیپ انصارالمهدی(ع) زنجان بود که در سال 1342 و در روستای امند زنجان چشم بر جهان گشوده و در 16 مردادماه سال 1366 و در عملیات نصر 7 و در ارتفاعات "بلفت" به شهادت رسید. عملیات نصر 7 در تاریخ 14 مرداد 1366 با رمز "یا فاطمه الزهرا (س)" در منطقه عمومی سلیمانیه عراق به اجرا درآمد. این عملیات که به تصرف ارتفاع مهم دوپازا و انسداد معبر ضد انقلاب درغرب کشور همراه بود. شامل منطقه ای به وسعت 30 کیلومتر مربع می‌شد. تهاجم وسیع نیروهای خودی سبب شد که علی رغم هوشیاری نسبی دشمن کلیه اهداف عملیات در مرحله نخست به دست بیاید.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز