تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۷.۷۹°

۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
فارین پالیسی:

ساعاتی پس از تبادل زندانیان،واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد

پایگاه تحلیلی فارین پالیسی نوشت: به محض آزادی زندانیان آمریکایی که در ایران در بند بودند، واشنگتن تحریم های جدیدی علیه تهران وضع کرد.
کد خبر: ۹۲۳۷

اخبار معاصر : پایگاه تحلیلی مشهور فارین پالیسی در گزارشی نوشت: به محض آزادی زندانیان آمریکایی که در ایران در بند بودند، واشنگتن تحریمهای جدیدی را علیه تهران وضع کرد. 

این گزارش افزود: واشگتن، تنها چند ساعت پس از کامل شدن روند تبادل زندانیان و تنها یک روز بعد از لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران، دور جدید تحریم های خود علیه 11 فرد و نهاد ایرانی اعمال کرد.

فارین پالیسی نوشت: این اقدام برای دیپلماسی طوفانی ایران و آمریکا که به تازگی بر سر یک زمینه مشترک به بهبود دیپلماسی پرداخته بودند یک درام است.

با این حال یک مقام آمریکایی می گوید که تحریم های جدید به علت نقض قطعنامه های شورای امنیت مربوط به برنامه موشکی ایران است. 

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا یک شنبه به اعمال تحریم‌های موشکی علیه ایران اشاره کرد و گفت واشنگتن برای تأمین امنیت خود و متحدانش به این اقدامات ادامه می‌دهد. 

وزارت خزانه داری آمریکا دیشب با صدور بیانیه‌ای از افزودن نام شرکت‌ها و افراد جدید به فهرست تحریم‌های ایران به علت برنامه موشکی این کشور خبر داد.

این تحریم‌ها قرار بود دو هفته قبل اعمال شوند، اما واشنگتن به دلیل آنچه نگرانی از بر هم خوردن توافق تبادل زندانیان اعلام شد، از آن‌ها عقب‌نشینی کرد.

تحریم‌های جدید در حالی اعلام شد که هواپیمای حامل زندانیان آمریکایی ساعتی قبل ایران را ترک کرد. 

انتهای پیام/م

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز