تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی خبر داد:

راه‌اندازی خط کشتیرانی ایران-آمریکا

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌‌ریزی برای راه‌اندازی خط کشتیرانی به آمریکای لاتین و آمریکای شمالی خبر داد و گفت: در این زمینه مانعی وجود ندارد، اما تردد به بنادر کشورهای آمریکای شمالی و لاتین به وجود بار بستگی دارد.
کد خبر: ۹۲۴۲
راه‌اندازی خط کشتیرانی ایران-آمریکااخبار معاصر: مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌‌ریزی برای راه‌اندازی خط کشتیرانی به آمریکای لاتین و آمریکای شمالی خبر داد و گفت: در این زمینه مانعی وجود ندارد، اما تردد به بنادر کشورهای آمریکای شمالی و لاتین به وجود بار بستگی دارد.

محمد سعیدی با اشاره به اجرای برجام، افزود: در دوره جدید باید موضوعات متعددی از جمله رده‌بندی کشتی‌های ناوگان کشتیرانی را به روز کنیم، از سوی دیگر با توجه به اینکه به بنادر کشورهای اروپایی تردد می‌کنیم مسائل مربوط به بیمه و P&I را باید به‌روز کرده و قراردادهای جدید امضا کنیم.

وی با تاکید بر این‌که در دوره تحریم دستاوردهای مهمی در این بخش‌ها داشته‌ایم، تصریح کرد: یکی دیگر از مواردی که باید در دوران پساتحریم به آن توجه کرد، مباحث مربوط به نوسازی ناوگان است. در هفت، هشت سال اخیر به دلیل تحریم‌ها نوسازی ناوگان کمتر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از آنجاکه کشتی‌های ایرانی به بنادر اروپایی و آمریکایی تردد خواهند داشت، بنابراین باید سیستم‌ها را به‌روز کنیم.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این‌که ارتقای دانش نیروی انسانی نیز یکی دیگر از مباحث مهم است، بیان کرد: باید دانش این بخش نیز به‌روز شده و نیروها آموزش‌های روز دنیا را پشت سر بگذارند.

سعیدی همچنین با اشاره به برنامه افزایش شناورهای کشتیرانی، گفت:‌با توجه به نیاز کشور در دوران پساتحریم، حجم واردات و صادرات نیر افزایش می‌یابد و به تبع آن باید نسبت به افزایش شناورها اقدام کرد.

وی با بیان این‌که فضای جدید کشور باعث کاهش هزینه‌های اضافی در حمل‌ونقل دریایی می‌شود، تصریح کرد: در حال برنامه‌ریزی برای تردد به بنادر آمریکای شمالی و آمریکای لاتین هستیم و در این بخش مانعی وجود ندارد.

وی با اشاره به این‌که برای اجرای این برنامه باید توافقات لازم با بنادر این منطقه صورت بگیرد در پاسخ به این پرسش که آیا کشتیرانی به مقصد بنادر آمریکا نیز تردد خواهد داشت، ادامه داد: همانگونه که اشاره شد مانعی در این رابطه وجود ندارد، البته راه‌اندازی خط کشتیرانی به آمریکای لاتین و شمالی به وجود بازار کار (وجود بار) بستگی دارد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز