تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۴.۷۹°

۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵

تایید هلاکت "جان جهادی"

نشریه تبلیغاتی گروه تروریستی داعش تایید کرد که یک بریتانیایی موسوم به "جان جهادی" در حمله هواپیماهای بدون سرنشین در ماه نوامبر کشته شده است.
کد خبر: ۹۲۷۱
داعش مرگ جان جهادی را تایید کرداخبار معاصر: نشریه تبلیغاتی گروه تروریستی داعش تایید کرد که یک بریتانیایی موسوم به "جان جهادی" در حمله هواپیماهای بدون سرنشین در ماه نوامبر کشته شده است.

گروه تروریستی داعش خبر به هلاکت رسیدن جان جهادی که نام اصلی او محمد اموازی بود را در نشریه‌اش، دابق، تایید کرد.

ارتش آمریکا در ماه نوامبر اعلام کرد که تقریبا از کشته شدن این عضو داعش در حمله ای در نزدیکی رقه سوریه مطمئن است.

یکی از مقام‌های آمریکایی مطلع در این باره گفت: این مرد ساختمانی را در رقه ترک کرد و وارد یک خودرو شد و پس از آن مورد اصابت موشکی که از یک پهپاد شلیک شده بود قرار گرفت.

محمد اموازی شهروند انگلیس است و در ویدئویی‌هایی دیده شده که قتل استیون ساتلاف و جیمز فولی، خبرنگاران آمریکایی، عبدالرحمان کاسیگ، امدادگر آمریکایی، دیوید هینز و الن هنینگ، امدادگران بریتانیایی، کنجی گوتو، خبرنگار ژاپنی و شمار دیگری از گروگان‌ها را نشان می دهد.

در گزارشی که داعش در مورد اموازی منتشر کرد، آمده است که او روز ۱۲ نوامبر سوار بر اتومبیلی بود که در حمله هوایی یک هواپیمای بدون سرنشین در شهر رقه هدف قرار گرفت و فورا کشته شد.

اموازی که متولد کویت بود و ظاهرا کمتر از ۳۰ سال داشت، اولین بار در یکی از ویدئوهای داعش در حال بریدن سر جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی دیده شد.

اعضای سابق داعش می گویند که "جان جهادی" کمتر از سه سال پیش برای اولین بار وارد سوریه شد.

در فیلم‌های بعدی او در حال بریدن سر استیون ساتلوف، روزنامه‌نگار آمریکایی، دیوید هینز، امدادرسان بریتانیایی، آلن هنینگ، راننده تاکسی انگلیسی و عبدالرحمان کاسیگ، امدادرسان آمریکایی دیده شده است.

شبکه خبری بی.بی.سی به نقل از "کیج"، به مرور برخی رویدادهای اخیر در زندگی این تروریست پرداخته است:

آگوست ۲۰۰۹: به همراه دو نفر از دوستانش به تانزانیا سفر کرد، اما پلیس مانع ورودش به دارالسلام شد و او را به همراه دوستانش با هواپیمایی به آمستردام فرستاد. وی پس از بازجویی به انگلیس بر می‌گردد.

سپتامبر ۲۰۰۹: انگلیس را برای کار کردن به مقصد کویت ترک کرد.

مه /ژوئن ۲۰۱۰: محمد اموازی برای یک دیدار ۸ روزه به انگلیس بازگشت.

ژوئیه ۲۰۱۰: در فرودگاه هیترو ماموران مانع از بازگشت او به کویت شدند. به او گفته شد که به دلیل پایان یافتن مهلت ویزایش نمی‌تواند به کویت سفر کند.

سال ۲۰۱۳: محمد اموازی، اسمش را به محمد العیان تغییر داد و بار دیگر تلاش کرد به کویت سفر کند، اما مانع از سفرش شدند و او را مورد بازجویی قرار دادند. سه روز بعد او از انگلیس خارج شد. پلیس بعدا به خانواده‌اش اطلاع داد که او به سوریه سفر کرده است.

انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز