تهران ۵.۹۹° كمينه ۵.۹۹°  بیشینه ۷.۷۹°

۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲

اوباما: با تمام قدرت در کنار اسرائیل هستیم

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد این کشور با تمام قدرت کنار رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند و از آن حمایت می‌کند.
کد خبر: ۹۳۵۳
اخبار معاصر : به نقل از رویترز؛ "باراك اوباما،" رئیس جمهور آمریكا، روز گذشته درمراسم بزرگداشت موسوم به "صالحان در میان ملت ها" در صهیونیستی در آمریكا شركت و سخنرانی كرد. 

به نوشته روزنامه صهیونیستی جروزالم پست "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیررژیم صهیونیستی، از حضور و سخنرانی اوباما در این مراسم به عنوان نشانه قدرت 
و استحكام "روابط ما" یاد كرد.

اوباما در سفارت رژیم صهیونیستی در واشینگتن اظهار داشت: با تمام قدرت کنار اسرائیل باقی می مانیم و از متحد خود حمایت می کنیم.

اوباما مدعی شد: ما باید با واقعیتی به نام یهودی ستیزی در جهان روبرو شویم. ما نمی توانیم این موضوع را انکار کنیم. ما شاهد هدف قرار گرفتن یهودیان از بمبئی تا کانزاس هستیم. صلیب شکسته در دانشگاه ها ظاهر می شود. زمانی که ما این موضوع را می بینیم نباید ساکت بمانیم. حمله به هر عقیده و مذهبی حمله به همه عقاید و مذاهب است.

وی در ادامه ادعایش افزود: اسرائیل  با تروریسم روبرو است. ما با قدرت در کنار اسرائیل باقی می مانیم و از متحد خود دفاع می کنیم. ما از دوستان خود واز اسرائیل دفاع می کنیم. تعهد آمریکا برای دفاع از اسرائیل تغییر ناپذیر است.

 
"ران درمر،" سفیر رژیم صهیونیستی در آمریكا، گفت: حضور اوباما در این سفارتخانه - امری نادر است زیرا به روسای جمهوری كه در راس كار هستند برای ایراد سخنرانی در سفارتخانه های خارجی در واشینگتن اطلاع داده نمی‌شود. 

منظور از"صالحان در میان ملت ها" غیریهودیانی هستند كه به نجات یهودیان در دوران هولوكاست كمك كردند. 
شبكه  سی ان ان  آمریكا اعلام كرد، این سخنرانی با هماهنگی درمر صورت گرفت. درمر هفته پیش در صفحه توییتر خود نوشت: قبول دعوت ما برای سخنرانی از سوی اوباما مایه مباهات است.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز