تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸

گلایه‌های متعدد به سردار سلیمانی در یک همایش

درحالی‌که وزیر بهداشت به همراه رئیس‌جمهور برای امضای تفاهم‌نامه در ایتالیا حضور دارد؛ فعالان دارویی کشور همایشی در تهران برگزار کردند که نگرانی‌ها خود را از واردات بی‌رویه و بدون حساب و کتاب دارو و همچنین عدم‌حمایت دولت از تولید ملی عنوان کنند...
کد خبر: ۹۳۶۷
اخبار معاصر : همایش برای بررسی فرآیندهای دارویی کشور با محوریت سازمان غذا و دارو در هتل المپیک تهران برگزار شد. مهمان‌های این همایش را واردکنندگان، تولیدکنندگان و فعالان و سیاست‌گذاران دارویی کشور تشکیل می‌دادند. کسانی که نبض سلامت را دست دارند. سخنران‌های این مراسم نیز نمایندگانی از مهمان‌ها بودند که به‌نوبت برای بیان مشکلات صنفی خود پشت تریبون می‌رفتند.

عبداللهی مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت نیز به‌عنوان میزبان اصلی و مخاطب سخنران‌ها در این همایش حضور داشت.

کریمی قائم‌مقام اداره دارو نیز به‌عنوان مجری در پشت تریبون بود و از سخنران‌ها برای بیان نظرات و صحبت‌هایشان دعوت می‌کرد.

در این همایش، از سوی فعالان دارویی کشور گلایه‌های متعددی مطرح شد. از انتقاد مربوط به واردات بی‌رویه دارو گرفته تا عدم‌حمایت دولت از تولید داخلی؛ اما در میان همه این بحث‌ها، صحبت‌ها ایرادشده از سوی یکی از فعالان دارویی کشور جای مکث و تأمل دارد.

وی با گلایه از حمایت‌های دولت از واردات گفت: که دولت برای من چه‌کار می‌کند که من داروی چندمیلیونی را ارزان‌تر از مبدأ به بازار عرضه کنم.

در ادامه این همایش یکی از سخنران‌ها با اظهار به اینکه صادرات دارو به هیچ کشوری آن‌طور که باید انجام نمی‌شود گفت: «کار ما به کجا کشیده که برای صادرات داروهایمان باید التماس سردار سلیمانی را بکنیم، بلکه با سفارش ایشان بتوانیم به عراق و سوریه دارو صادر کنیم.»

از اینجا موضوع جلسه تغییر محسوسی کرد و سخنران‌ها که در سالن اصلی هتل المپیک تهران در حضور صدها نفر از تولیدکنندگان و واردکنندگان دارو صحبت می‌کردند به‌دفعات حین صحبت هایشان با بردن نام سردار سلیمانی سعی کردند که نقاط ضعف دولت و سازمان غذا و دارو در بی‌توجهی به صادرات و عدم‌حمایت از تولید داخل را با حاشیه‌سازی بپوشانند و توپ را در زمین دیگران بیندازند.

کما اینکه متولی امر صادرات دولت است و خود وزارت بهداشت می‌تواند با برنامه‌ریزی و حمایت از تولید داخل این عرصه را رونق ببخشد. حال چرا بحث حمایت از تولید داخل و اقتصاد مقاومتی مغفول مانده و بنا به اظهار فعالان دارویی کشور، رویکرد دولت و وزارت بهداشت به واردات دارو است و نه حمایت از تولید داخل، موضوع دیگری است و بیم آن می‌رود که این نوع اظهار نظرها ریشه در جای دیگری داشته باشد و با هدف‌ها از پیش تعیین شده مطرح شود.

داستان به همین‌جا ختم نشد و در ادامه یکی از خانم‌های حاضر پشت تریبون رفت. وی که از فعالان عرصه دارویی کشور است با اذعان به مشکلات عدم‌حمایت از تولید داخل و رویکرد واردات محور دولت گفت: «بنده شاهد بودم که همکاران در سخنرانی‌هایشان نام سردار سلیمانی را بردند. همه ما میدانیم که نقاط ضعف مدیریتی این حوزه در کجاست و بارها به مسئولان برای حل آن گوشزد کرده‌ایم.»

 وی ادامه داد: «بنده به عنوان یک زن ایرانی حاضرم پوتین‌های سردار سلیمانی را هم واکس بزنم، ایشان همین اندازه که مرزهای کشور را در مقابل داعش وحشی و خون‌خوار امن نگه‌داشته و این امنیت را به ایران و ایرانی بخشیده است کافی است و از او ممنونیم.»

این همایش روز یکشنبه در محل هتل المپیک تهران با حضور اکثر شرکت‌های تولیدکننده و وارد کننده دارو برگزار شد.
انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز