تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۴.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°

۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳

کلینتون: اگر رئیس جمهور شوم به عراق و سوریه نیروی نظامی نمی‌فرستم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت اگر رئیس جمهور شود نیروهای رزمی این کشور را به سوریه و عراق اعزام نمی‌کند.
کد خبر: ۹۳۹۱
اخبار معاصر : به نقل از رویترز، هیلاری کلینتون، یکی از نامزدهای دموکرات انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا، گفت:  اگر رئیس جمهور شوم نیروهای رزمی آمریکا را به سوریه و عراق نخواهم فرستاد .

وی در سخنرانی انتخاباتی خود در ایالت آیووا با اشاره به برنامه هایش در زمینه مبارزه با تروریسم و داعش گفت یکی از کارهای هوشمندانه و موثری که ما در جریان حوادث 11 سپتامبر انجام دادیم این بود که همه مردم را در کنار هم قرار دادیم و به مردم گفتیم که اگر چیز مشکوکی شنیدند  یا دیدند حتما آن را به پلیس و اف بی آی گزارش دهند و مردم این کار را کردند، به همین علت ما توانستیم جلو وقوع حملات بیشتر را قبل از اینکه به مردم لطمه ای بزند بگیریم .

نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ادامه اظهار داشت : یکی از برنامه های من این است که از مبارزان عرب و کرد در مبارزه آنها علیه داعش حمایت هوایی کنم چون وظیفه آنهاست که بجنگند، به همین خاطر من نیروهای رزمی آمریکا را به عراق و سوریه نخواهم فرستاد . 

کلینتون در ادامه گفت: بعلاوه ما باید با سرازیر شدن  مبارزان خارجی و حمایت های مالی خارجی از آنها مقابله کنیم و به مبارزه آنلاین با داعش بپردازم . چون آنها در تبلیغات خوب ظاهر شده اند و به خوبی افکار مردم را به سمت افراطی گری سوق می دهند . 

وی اضافه کرد : وقتی  کاندیدای حزب جمهوریخواه به مسلمانان آمریکا توهین می کند این کار  وی تنها در حد یک توهین نیست بلکه کار خطرناکی است . ما می خواهیم همه در آمریکا در یک سمت و  علیه تروریسم و تهدیداتی که علیه ما مطرح است بایستند . بعلاوه ما باید برای مبارزه با تروریسم ائتلافی از کشورها شامل کشورهای اسلامی تشکیل دهیم. اگر شما می بینید که کاندیدای پیشتاز جمهوریخواه (دونالد ترامپ) به مذهب مردم در کشورهای مسلمانی که شما می خواهید در کنار آنها تروریسم را متوقف کنید، توهین می کند ، بدانید این کار او در واقع شرایط را سخت تر کرده است.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز