تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۴.۷۹°
۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷

من منتقد حاتمی‌کیا نیستم/ با تمام اعتقادم در«بادیگارد» بازی کردم

«بادیگارد» را بسیار دوست دارم و در آن با تمام اعتقادم بازی کردم و مطمئنم که کاری خوب خواهد شد.
کد خبر: ۹۳۹۲
اخبار معاصر : پرویر پرستویی بازیگر سینما در خصوص ویژگی‌های فیلم سینمایی «بادیگارد» و جایگاه آن در کارنامه کاری ابراهیم حاتمی‌کیا گفت: جواب این سوال را من نباید بگویم. من منتقد کار حاتمی‌کیا نیستم؛ چون فیلم را ندیدم. پس قضاوت هم نمی‌کنم. البته فیلم را بسیار دوست دارم و در آن با تمام اعتقادم بازی کردم و مطمئنم که کاری خوب خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که باید چه کار انجام داد تا بتوانیم سینما و جشنواره فیلم فجر را به نقطه پویایی مانند دهه 70 برسانیم، بیان کرد: من اصلا نمی‌خواهم قیاسی داشته باشم؛ چون مهم این است کسانی که در جشنواره امسال حضور دارند، خوش بدرخشند. امیدوارم تمام آثار با کیفیت باشد، البته باز هم چون فیلم‌ها را ندیدم قضاوتی ندارم.

وی ادامه داد: مهمتر از هر چیزی که همیشه برای من سرلوحه کار بوده است، این است که تولیدات سینمای ایران هر ساله بتواند پاسخگوی خواسته‌های مخاطب باشد. این در واقع برای من اصل قضیه است.

این بازیگر در ادامه صحبت‌هایش درباره حضور جوان‌ها و این که می‌توانند برای سینمای ایران نوید بخش باشند، عنوان کرد: صد در صد که حضور جوان‌ها نوید بخش است. چناچه سال گذشته هم شاهد بودیم جوان‌ها در همه زمینه‌ها خوش درخشیدند و قطعا امسال نیز همینطور خواهد بود. طبیعی است که جوان‌ها باید کار کنند و انصافا هم فعالیت بسیار مثبتی دارند و این باعث خوشحالی سینما است.

پرستویی در پاسخ به این سوال که با وجودی که شما گزیده کار هستید، آیا در کار کردن با جوان‌ها سختگیر می‌کنید اظهار داشت: برای من فرق نمی‌کند که با جوان‌ها یا پیشکسوتان کار کنم؛ چون متر و معیار مشخصی را همیشه در کارهایم در نظر می‌گیرم و اگر خواسته‌های من به عنوان بازیگر در سناریو همکاری با گروه و کلا انتخاب پروژه‌ای حرفه‌ای برآورده شود، استقبال می‌کنم و نسبت به این که طرف قراردادم جوان است، هیچ مقاومتی ندارم و مانع حرکت آنها نمی‌شوم.

بازیگر فیلم سینمایی «آژانس شیشه‌ای» در خصوص تقلید در سینما و پرداختن به فیلم‌های مختلف با ژانرهای متفاوت عنوان کرد: در کل سینما به گونه‌های سینمایی نیاز دارد؛ چرا که این نیاز، نیاز مخاطب ماست و نیاز شخصی ما نیست. ما سینما را شخصی نمی‌سازیم، تا زمانی که سینما را می‌سازیم متعلق به ماست، اما بعدش قرار است به سمع و نظر بیننده برسد و آنها لذت کافی را ببرند. فکر می‌کنم دست‌اندرکاران سینما باید ساخت انواع ژانرهای سینمایی را در دستور کار قرار دهند؛ چون نیاز مخاطبان ماست و نمی‌توانیم فقط به یک ژانر به خصوص بپردازیم. امیدوارم که شرایط و بستر خوبی فراهم شود تا همه بتوانند این کار را انجام دهند.

پرستویی در بخش پایانی صحبت‌های خود برای سینمای ایران اینگونه آرزو کرد: امیدوارم سینمای خوبی داشته باشیم و بتوانیم پل ارتباطی بین سینما و مخاطب که مهمترین اصل است و همیشه دغدغه ما بوده را برقرار کنیم؛ چون اگر این اتفاق رخ بدهد، سینمای ما رشد چشمگیری خواهد کرد. در این راستا آرزو دارم موانع و مشکلاتی که قبلا بوده و همه ما شاهد آن‌ها بودیم، رفع شود تا تولیدات ما بتواند جوابگوی خواسته‌های مخاطبان ما باشد.



انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز