تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
بابت منفعل بودن فدراسیون فوتبال به آنها نقد وارد است

قنبرزاده: نقش شیخ سلمان در کشتار مردم بحرین محرز است اما فدراسیون از او حمایت می‌کند

مسئولان نظام و ورزش باید یک تصمیم قاطع و واحد بگیرند و به عربستان که مهد تروریست است نباید باج بدهیم.
کد خبر: ۹۴۱۰

اخبار معاصر : منصور قنبرزاده در خصوص اظهارات گستاخانه مسئولان عربستانی در رابطه با میزبانی ایران از تیم‌های این کشور گفت: واقعیت این است که مسئولان عربستانی چه در سیاست و چه در ورزش با زورگویی خارج از منطق سیاست و ورزش را با هم قاطی می‌کنند این در حالی است که طبق قوانین صریح فیفا آمده که کشورهای عضو باید فارغ از مذهب، سیاست و نژاد فعالیت کنند و اگر یکی از این موارد تأثیرگزار باشد آن فدراسیون تعلیق خواهد شد. شرایطی که برای سفارتخانه عربستان در ایران به وجود آمد کار خوبی نبود و حتی مسئولان نظام هم این کار را محکوم کردند و می‌بینیم که افرادی که مسبب این کار شدند محاکمه می‌شوند و این نشان می‌دهد که در کشور ما قانون‌مندی حاکم است و شاید یک اتفاق کوچک در یک کشور 70 میلیونی هم رخ دهد اما این مسئله نباید دستاویزی برای عربستانی‌ها باشد چرا که آنها از رویارویی با خیل عظیم جمعیت تماشاگران ایرانی می‌ترسند و برای رو در رو نشدن از این مسائل بهره‌برداری می‌کنند.

مدیرعامل باشگاه نفت اظهارداشت: به نظر من در این راستا فدراسیون فوتبال باید فعال‌تر عمل می‌کرد و به همین دلیل به فدراسیون نقد وارد است، ما نباید دستمان را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا رو می‌کردیم و نباید اعلام می‌کردیم که رأی ما شیخ سلمان است. باید بگویم اینکه شیخ سلمان در کشتار مردم بی‌دفاع و مظلوم بحرین نقش داشته محرز است اما در کمال تعجب فدراسیون فوتبال ما اعلام می‌کند رأی ما به اوست؟! آن هم در حالی که کشور و نظام ما هزینه‌های مالی و معنوی زیادی برای دفاع از مردم مظلوم بحرین انجام می‌دهد، فوتبال ما باید در راستای سیاست‌های ما باشد اما در کمال تعجب از شخصی حمایت کردیم که نقشش در کشتار مردم بحرین اثبات شده است.

وی ادامه داد: با این شرایط شیخ سلمان از رأی ایران مطمئن شده و این اتفاق خوبی نیست، ما باید از این ابزار استفاده بهتری می‌کردیم. در شرق آسیا هم می‌بینیم که کشورهای ژاپن، چین، کره شمالی، کره جنوبی و ... با هم مشکلات زیادی دارند اما هیچگاه آنها نمی‌گویند بازی‌هایشان در کشور ثالث انجام شود، این یک بی‌احترامی به کشور ماست و به نظرم باید با آن برخورد شود. ناظر عربستانی بازی نفت و الجیش اعلام می‌کند در ایران امنیت نیست و به همین دلیل وارد کشورمان نمی‌شود که این یک بی‌احترامی به کشور ما است و جالب اینجاست که مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا هیچ برخوردی با او نمی‌کنند. حتی اگر در باشگاه نفت هزینه هم بدهیم اگر قرار باشد به کشور ما بی‌احترامی شود حتی حاضر نیستیم مقابل نماینده قطر بازی کنیم. فدراسیون فوتبال باید در این زمینه فعال‌تر عمل می‌کرد اما متأسفانه این‌طور نشد.

مدیرعامل باشگاه نفت تهران خاطرنشان کرد: متأسفانه می‌بینیم که کنفدراسیون فوتبال آسیا تحت سیطره کشورهای عربی است، باید بپذیریم که آنها به رأی ایران نیاز دارند و به همین دلیل درحال کشتن زمان هستند، آنها می‌خواهند رأی خود در این‌باره را چند ساعت پس از انتخابات فیفا اعلام کنند در همین رابطه می‌خواهیم با هیأت مدیره باشگاه نفت صحبت کنیم و خوشبختانه از آنجایی که رأی همه ما یکی است می‌خواهیم نامه‌ای به AFC بزنیم که حاضر نیستیم غیر از ایران در هیچ جای دیگر از حریفانمان میزبانی کنیم، برای برخورد با این مسئله همین امروز هم دیر است و باید یک طرح شکایت قوی صورت بگیرد اما متأسفانه در جلسه اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا حتی یک فرد حقوقی هم همراه هیأت ایرانی نبود، به نظر در این‌باره باید مسئولان کلان کشور به صورت واحد و قاطع تصمیم بگیرند تا با توهین‌های عربستانی‌ها مقابله شود. باید به این موضوع به چشم یک موضوع ملی نگاه کرد و نباید به عربستانی که مهد تروریست است باج بدهیم. باشگاه‌های این تیم در آسیا بدترین کارها را با تیم‌های ایرانی انجام دادند و حتی در سفر ما به این کشور که مهدی تاج هم همراه ما بود نزدیک به 7 ساعت در فرودگاه ما را معطل کردند و بعد از بازی که منجر به صعود ما شد یک ساعت و نیم انواع اشیاء خطرناک را به سمت ما پرتاب کردند هرچند که ما فیلم این اتفاقات را به کمیته انضباطی AFC دادیم و آنها هم از بازی خانگی محروم شدند و هم از نظر مالی مورد جریمه قرار گرفتند.

قنبرزاده تصریح کرد: ایران مهد تمدن و امنیت است و می‌بینیم که بازی‌های افغانستان، عراق و حتی لبنان در ایران برگزار می‌شود که در نهایت هم مورد تمجید قرار گرفتیم، من از همین‌جا رسماً اعلام می‌کنم اگر عربستانی‌ها نمی‌توانند امنیت را برای بازی‌ها فوتبال برگزار کنند بیایند و در ایران بازی‌هایشان را در نهایت امنیت برگزار کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز