تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°

۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
جدیدترین تحولات میدانی یمن

حمله موشکی ارتش یمن به بزرگترین مرکز تجمع متجاوزان

در پی اصابت موشک بالستیک ارتش یمن به بزرگترین مرکز تجمع متجاوزان و مزدوران شمار زیادی از آنها کشته شدند.
کد خبر: ۹۴۳۴

اخبار معاصر :
به نقل از المسیره، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پاسخ به ادامه تجاوز عربستان به این کشور، پادگان "ماس" در مأرب را با موشک بالستیک توشکا هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی گفت که آمارهای اولیه از کشته شدن تعدادی زیادی از مزدوران و متجاوزان در این حمله موشکی حکایت دارد.

وی افزود این موشک موجب آتش سوزی گسترده و وقوع انفجارهای بزرگ در پادگان شد و آمبولانسها همچنان وارد این پادگان می شوند.

این منبع گفت که با توجه به موقعیت استراتژیک پادگان ماس، اخیرا به بزرگترین مرکز تجمع متجاوزان و مزدوران تبدیل شده بود.

این برای ششمین بار است ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پادگان ماس در مأرب را با موشک بالستیک توشکا هدف قرار می‌دهند. همچنین برای هفتمین بار است که موشک توشکا متجاوزان و مزدوران را در خاک یمن زمین گیر می‌کند.

چند روز قبل نیز در حمله موشکی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به پایگاه هوایی العند در استان لحج، بیش از 200 نفر از جمله 30 نیروی بلک واتر و 36 خلبان کشته شدند. نزدیک به 23 دستگاه تانک به همراه یک دستگاه خودروی مخابراتی بسیار پیشرفته منهدم و نزدیک به 41 خودروی مدرن مجهز به تیربار براثر انفجار انبار موشک ها از بین رفت و حدود 12 فروند بالگرد آپاچی و 9 فروند هواپیمای تایفون منهدم شد.

حمله موشکی ارتش یمن به مرکز تجمع مزدوران در "الاحیوق"

یک منبع نظامی گفت که یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن مرکز تجمع مزدوران در منطقه "الأحیوق" در استان تعز را با چندین موشک کاتیوشا هدف قرار داد.

وی افزود در این حمله موشکی شماری از مزدوران کشته و یا زخمی شدند.

انهدام چهار قایق جنگی ائتلاف متجاوز

یگان موشکی ارتش و کمیته هیا مردمی چهار قایق جنگی ائتلاف متجاوز سعودی در نزدیکی سواحل "المخا" در استان تعز را منهدم کرد.

یک منبع نظامی گفت که متجاوزان قصد داشتند با این قایقها به سمت سواحل المخا پیشروی کنند که هدف حمله موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن قرار گرفتند.

این منبع گفت که یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن به عملیات رصد قایقها و کشتی های جنگی متجاوزان ادامه می دهد و در صورت مشاهده هرگونه تجاوزی از سوی ائتلاف متجاوز سعودی به آبهای منطقه ای یمن، به سرعت واکنش نشان می دهد.

تداوم حملات سعودی به مناطق مختلف یمن

و خبر دیگر اینکه جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی تعدادی از منازل شهروندان در بخش "حیدان" و مناطق دیگری از استان صعده در شمال یمن را هدف قرار دادند.

یک منبع امنیتی گفت که در این حملات منزل یک شهروند در روستای "الخمیس" و دو منزل دیگر نیز در روستای "ملحه" تخریب شد و خسارات زیادی به منازل مجاور وارد شد.

وی افزود که جنگنده های ائتلاف متجاوز سعودی سه بار به بخش مرزی "رازح" و چندین بار نیز به بخش مرزی "الظاهر" در غرب استان صعده حمله کردند.

انتهای پیام/ر

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز