تهران ۱۷.۶۲° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°

۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶

توهین شدید شاهزاده‌سعودی به ایرانی‌ها/ ترسی نداریم

خواه رییس جمهور ایران میانه رو باشد یا تندرو دخالت ایران در کشورهای عربی همواره ادامه دارد. گروه های وابسته به ایران در عراق، سوریه و حجاز ترور امیر کویت را هم طراحی کردند.
کد خبر: ۹۴۴۰
اخبار معاصر : سفارت عربستان در فرانسه بخش هایی از گفتگوی مطبوعاتی روزنامه «لوموند» با «ترکی الفیصل» شاهزاده سعودی و رییس پیشین دستگاه اطلاعاتی عربستان را منتشر کرد.

ترکی الفیصل اخیرا با «لوموند» گفتگو داشت و تنها بخشی از این گفتگو منتشر شد و امروز بخش مهم آن با موضوع ایران توسط رسانه های سعودی منتشر شده است. 

به  گزارش روزنامه الکترونیکی «سبق» عربستان، ترکی الفیصل طی ادعایی به «لوموند» گفت: «ایرانی ها از تروریست های «داعش» در سوریه حمایت می کنند که عربستان را تهدید کردند و به اشغال مکه و مدینه تاکید داشتند. آنها دشمنان واقعی ما هستند.»

ترکی الفیصل در ادامه به توهین به ایرانی ها پرداخت و گفت: «اراذل و اوباشی که سفارت آمریکا در تهران را در دهه هشتاد آتش زدند همان ایرانی هایی هستند که امروز به سفارت عربستان در تهران حمله کردند و آنجا را به آتش کشاندند. واجب است ایرانی ها از ما عذرخواهی کنند.»

 
  الفیصل در ادامه ادعا کرد: «خواه رییس جمهور ایران میانه رو باشد یا تندرو مسئله دخالت ایران و گروه های وابسته به آن در کشورهای عربی همواره ادامه خواهد داشت. ما از برنامه هسته ای ایران ترسی نداریم و ایران ببر کاغذی بیش نیست که از گروه هایی در عراق، سوریه و حجاز شکل گرفته که حتی ترور امیر کویت را هم طراحی کرده بودند.»

انتهای پیام
منبع: جام نیوز
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز