تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳

روحانی: از انتقادات غلط رسانه‌ها علیه دولت خوشحال می‎‌شوم

رئیس‌جمهور گفت: از انتقادات غلط رسانه‌ها علیه دولت خوشحال می‎‌شوم.
کد خبر: ۹۵۰۸
اخبار معاصر : همزمان با سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی مراسم افتتاح 549 پروژه ‌آموزشی، ورزشی و پرورشی در سراسر کشور با حضور ریاست جمهوری در آموزشگاه شهید دبیریان منطقه 16 برگزار شد.

رئیس جمهور کشورمان در این مراسم با بیان اینکه در هر مرکز آموزشی حتی اگر یک نفر تعلیم ببیند و تربیت شود برای ما کافیست اظهار داشت: آیندگان کشور دانش آموزان امروز هستند.

روحانی با اشاره به اینکه مدیران آینده دانش آموزان کلاس‌های درس امروز هستند گفت: مخترعین، مکتشفین، کارآفرینان، عالمان و بزرگان ما همگی از دامن آموزش و پرورش برمی‌خیزند. 

وی افزود: برای معلمین آنچه که افتخارآفرین است لذت تعلیم است، تعلیم یک لذتی دارد تعلم نیز لذت دارد سهم جدید، لذت معنوی فوق‌العاده‌ای دارد.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه افتخار بشر در قرآن تعلیم است یادآور شد: عظمت انسان در کلاس تعلیم و تربیت و یادگیری خلاصه می‌شود.

روحانی اضافه کرد: معلمی کار خدایی و انبیاء است، وقتی شما به دانش آموز چیزی را یاد می‌دهید موضوعی را در ذهنش خلق می‌کنید که آن یک نوع خلقت است و لذت بخش است.

روحانی در ادامه اظهاراتش خاطر نشان کرد: امسال دولت به دلایل شرایط خاص وضعیت سختی داشت که نتوانست تمامی مشکلات معلمین را حل کند ولی اگر شرایط خوب هم فراهم شود رفع مطالبات معلمین و مشکلات آنها زمانبر است.

وی ادامه داد: وظیفه ما تأمین معلمین است تا بتوانند با روحیه بالا سرکلاس درس حاضر شوند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: معلم وقتی حس کند از محیط کلاس و استعداد بچه‌ها برای تعلیمشان بهترین استفاده را کرده است، آن کلاس برایش خستگی نمی‌آورد بلکه روحیه‌اش بالا می‌رود.

روحانی گفت: معلمینی که با دانش آموزانشان رفاقت می‌کنند امر بسیار پسندیده‌ای را انجام می‌دهند، چرا که دانش آموزان تا آخر عمرشان به یاد آنها خواهند بود و همواره خود را مدیون معلمین خود می‌دانند.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه همه ما خود را مدیون معلمین خوب دوران مختلف تحصیلی‌مان می‌دانیم اظهار داشت: آنها به ما راه زندگی را آموختند به ویژه افرادی که به غیر از درس، زندگی را نیز یادمان دادند، گاهی با کلامشان و گاهی با عملشان.

روحانی تأکید کرد: معلمین نگذارند یک یا چند دانش آموز در داخل کلاس مورد آزار روحی از طرف بقیه دانش آموزان قرار گیرند.

وی خاطر نشان کرد: اگر عده‌ای در جمعی نابجا منزوی شوند و تحت فشار قرار گیرند این شرایط برایشان بسیار سخت می‌شود که معلم باید این وضعیت را حس و درمان کند.

روحانی در ادامه اظهارات خود گفت:‌ بسیار مهم است که معلم دارای ویژگی‌هایی باشد که بتواند بچه‌ها را در مسیر درست هدایت کند.

وی افزود: وقتی امام راحل به ایران آمد خانه هیچ‌کس را برنگزید و به مدرسه رفتند.

رئیس قوه مجریه اضافه کرد: بسیار مهم است که حضرت امام(ره) مدرسه علوی و رفاه را به عنوان محل استقرار برگزید و انقلاب را در آنجا به ثمر رساند.

روحانی با بیان اینکه آخرین فرمان‌ها برای پیروزی انقلاب از مدرسه صادر شد گفت: رهبر کبیر انقلاب به هنگام ورود به وطن و حضور بر مزار شهدا این موضوع را بر همگان یادآور شد که شهدا زنده هستند.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: امام(ره) انقلاب را از مدرسه فرماندهی کرد، امام دو روز 21 و 22 بهمن را از مدرسه فرماندهی کرد، ایشان از مدرسه فرمان داد که حکومت نظامی را بشکنید و به خیابان‌ها بریزید، امام خمینی(ره) به ما یاد داد که مدرسه تا چه اندازه اهمیت دارد، مهم است و چه جور باید مورد احترام قرار گیرد.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه بعد از مسجد مکان‌های آموزشی مقدس هستند تصریح کرد: چقدر متمکنینی که پولشان را برای مدرسه صرف می‌کنند توفیق دارند. یکی از بهترین مصارف بدون تردید مدرسه است.

روحانی خاطر نشان کرد: جسم مدرسه را با ساختن آماده می‌کنیم و روحش را با حضور معلمین.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه اظهار داشت: هیچ تردید نداشته باشیم که کشور ما توسعه می‌خواهد.

وی تأکید کرد: حدود 40 سال از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد و اکنون به سن اربعین رسیده‌ایم انقلاب ما بسیار مشکلات داشته و فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سرگذاشته است اما امروز دیگر به مرز کمال رسیده است.

رئیس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه این انقلاب برای ما بسیار ره‌آورد داشت عنوان کرد: انقلاب اسلامی برای کشور استقلال آورد اینکه خوب یا بد اداره می‌کنیم مهم آن است که خودمان اداره می‌کنیم.

وی افزود: کدام کشور در منطقه استقلالش در حد ایران است، کدام کشور در سن و سال کشوری مانند ایران قدرت دارد که با شش قدرت جهانی یکجا بنشیند و حقوقش را تثبیت کند.

روحانی با بیان اینکه فرزندان همین انقلاب این کار بزرگ را انجام دادند تأکید کرد: همان کسانی این پیروزی را برای ما به وجود آوردند که در این مدارس تعلیم شده بودند.

وی افزود: من معتقدم یک روزی هم ما و هم شش قدرت جهانی متن مذاکرات را منتشر خواهیم کرد شاید این کار 10 سال طول بکشد ولی بالاخره یک روز  مردم خواهند دید که مذاکره کنندگان ما درطول 30 ماه مذاکره، چگونه مذاکره کردند.

روحانی گفت: در آن روز مشخص خواهد شد که مذاکره کنندگان ما همه جا با قدرت، استدلال و منطق می‌گفتند که این موضوع این چنین و این چنان است و از مقررات بین‌المللی و مصوبات شورای امنیت و ... دلیل و مدرک می‌آوردند و قاطعانه به آنها استناد می‌کردند.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه اولین کشوری که در این منطقه مجلس و پارلمان و صندوق آرا را در انقلاب مشروطه بدست آورد کشور ما بود اظهار داشت: ما اولین کشور در منطقه هستیم که پای صندوق‌های رأی رفتیم و پارلمان و مجلس شورای ملی درست کردیم و افرادی مانند مدرس را به این مجلس راهی کردیم، کدام کشور قبل از ما توانست انقلاب مردمی به پا کند و روی پای خودش بایستد.

روحانی همچنین خاطر نشان کرد: بانوان ما نیز در بسیاری از مسائل به ویژه در زمان پیروزی انقلاب اسلامی پیشتاز بودند و طبق گفته رهبر کبیر انقلاب خیلی جاها نیز اثر خانم‌ها از مردها در انقلاب بیشتر بوده است، زن‌ها به خیابان‌ها ریختند و در کنار مردها انقلاب را به پیروزی رساندند اکنون هم خانم‌ها در آموزش و پرورش ما نقش بسیاری دارند که واقعا ارزشمند است.

روحانی یادآور شد: برخی از رسانه‌ها گاهی علیه دولت حرف‌های نادرستی می‌زنند که من به هنگام خواندن آنها خوشحال می‌شوم چرا که ما در کشوری هستیم که افراد به راحتی نقد می‌کنند.

وی گفت: چه کسی پیش از انقلاب جرأت داشت که در کشور چنین کاری را انجام دهد.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه اگر نقد درست باشد به روی چشم ولی حتی اگر درست هم نباشد این فضا و آزادی که در کشور وجود دارد بسیار ارزشمند است.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه توسعه از آموزش و پرورش و مدرسه آغاز می‌شود، تأکید کرد: اگر می‌خواهیم کشور توسعه پیدا کند باید از آموزش و پرورش شروع کنیم.

وی با اشاره به اینکه برجام زمین را برای حرکت ما هموار کرد گفت: پیش از برجام سنگلاخ و گودال زیاد بود که همگی آنها مرتفع شده‌اند حالا هم باید برای برجام 2 آماده شویم، برجام 2 تحول و توسعه این کشور است.

وی ادامه داد: ما قدرت داریم که ایران را طی دو برنامه 5 ساله و در شرایط جدید آنچنان دچار تحول کنیم که به کشوری توسعه یافته تبدیل شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: اکنون اشکال ندارد که دعواهای سیاسی و جناحی وجود داشته باشد اما این دعواها باید در حد رقابت باشد و بعد از انتخابات همگی آنها را کنار بگذاریم و در کنار یکدیگر متحد و منسجم بایستیم تا بتوانیم دست در دست یکدیگر تحول بزرگی را ایجاد کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه در کنار تربیت و پرورش و آموزش باید به ورزش نیز توجه کنیم یادآور شد: ورزش سلامت جسم نیست روح هم است، اگر می‌خواهیم جوانان از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی فاصله بگیرند باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم.

رئیس جمهور کشورمان در پایان خاطر نشان کرد: یکی از راه‌های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی ورزش و عادت دادن جوانان به ورزش است تا روح و جسم آنها سالم بماند. 


انتهای پیام/

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز