تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا - تایلند

پایان کار شاگردان «بنا» در روز نخست با ۳ طلا و ۲ برنز/ همه مدال گرفتند

هر ۵ نماینده کشورمان در روز اول رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا موفق به کسب مدال شدند.
کد خبر: ۹۵۸۵
اخبار معاصر : رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان آسیا از صبح امروز (چهارشنبه)‌ در شهر بانکوک تایلند آغاز شده است که در پایان مسابقات روز نخست که در 5 وزن اول برگزار شد، نمایندگان کشورمان موفق به کسب 3 مدال طلا و 2 برنز شدند.

رامین طاهری، مهدی علیاری و امیر قاسمی منجزی در اوزان 80، 98 و 130 کیلوگرم مدال‌های طلا را برای کشورمان در روز اول به ارمغان آوردند. مهدی زیدوند در 66 و پیام بویری در 75 کیلو هم سوم شدند تا هر 5 نماینده کشورمان در روز اول صاحب مدال شده باشند.

* نتایج فرنگی‌کاران کشورمان در روز اول به شرح زیر است:‌

در وزن 66 کیلوگرم مهدی زیدوند پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل چوئی از کره جنوبی با نتیجه صفر بر 3 شکست خورد، اما با توجه به حضور حریفش در فینال، زیدوند برای کسب مدال برنز راهی دیدار رده‌بندی شد که با نتیجه 5 بر 2 گائو گان ژانگ از چین را شکست داد و مدال برنز را بر گردن آویخت.

در این وزن چوئی از کره‌جنوبی در فینال با نتیجه یک بر یک آسخات ژانبیروف از قزاقستان را برد و قهرمان شد.

در وزن 75 کیلوگرم پیام بویری در دور نخست رابع خلیل از فلسطین را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد. وی در دور دوم نیز با نتیجه 2 بر صفر جون جی نا از چین را مغلوب کرد، اما در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 4 بر 6 مغلوب دوژان کارتیکوف از قزاقستان شد و به دیدار رده‌بندی راه یافت. بویری در این مرحله در یک دقیقه با نتیجه 8 بر صفر شرمت پرمانوف از ترکمنستان را شکست داد و مدال برنز را بر گردن آویخت.

دوژان کارتیکوف از قزاقستان در فینال با نتیجه 4 بر صفر دلیش‌جان توردیف از ازبکستان را شکست داد قهرمان شد.

در وزن 80 کیلوگرم رامین طاهری در مسابقه نخست یویا مائتا از ژاپن را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد. وی در مرحله یک چهارم نهایی آسخات دل محمداف از قزاقستان را با نتیجه 3 بر 3 مغلوب کرد و راهی نیمه نهایی شد. طاهری در این مرحله دن هیو از ویتنام را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و به دیدار پایانی راه یافت. وی در فینال نیز با نتیجه 8 بر صفر از سد آیشا آیشان از چین گذشت و مدال طلا را بر گردن آویخت.

طاهری فروردین ماه امسال نیز در مسابقات قهرمانی سال 2015 آسیا مدال طلای وزن 71 کیلوگرم را در دوحه قطر کسب کرده بود.

در وزن 98 کیلوگرم مهدی علیاری در دور اول ارسلان ساپار ممداف از ترکمنستان را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه 4 بر 2 محمد ابراهیم عبدالفتاح کشتی‌گیر مصری الاصل تیم بحرین را مغلوب کرد. علیاری در مرحله نیمه نهایی مقابل سئونگ جون کیم از کره جنوبی با نتیجه 8 بر صفر پیروز شد و به دیدار نهایی راه یافت. وی در فینال هم با نتیجه 7 بر صفر هاردیپ از هند را شکست داد و طلای این وزن را بر سینه آویخت.

در وزن 130 کیلوگرم امیر قاسمی‌ منجزی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر کاظم بائف از قزاقستان را شکست داد. وی در مرحله نیمه نهایی مامین‌جان عبداله‌یف از ازبکستان را با نتیجه 3 بر صفر مغلوب کرد و فینالیست شد. قاسمی در فینال در حالی که با نتیجه 2 بر صفر از مورات رامانوف کشتی‌گیر مطرح قرقیزستانی پیش بود با ضربه فنی حریفش را شکست داد و قهرمان شد.

به گزارش فارس، مسابقات 3 وزن دوم و پایانی نیز از ساعت 6:30 صبح فردا (پنجشنبه) به وقت تهران آغاز می‌شود که سامان عبدولی، افشین بیابانگرد و یوسف قادریان در اوزان 59، 71 و 85 کیلوگرم به مصاف حریفان خواهند رفت.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز