تهران ۱۸.۸۵° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸

روسای قوا پای صندق رای چه گفتند؟

روسای قوه مقننه، مجریه و قضاییه صبح امروز آراء خود را به صندق رای انداختند.
کد خبر: ۹۶۶۶
اخبار معاصر : روسای قوه مقننه، مجریه و قضاییه صبح امروز آراء خود را به صندق رای انداختند.

 علی لاریجانی در نخستین ساعات آغاز رأی‌گیری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی پس از اینکه رأی خود را در مسجد امام حسن عسکری به صندوق 23 حوزه انتخابیه قم انداخت، در جمع خبرنگاران حضور مردم در انتخابات را مناسب دانست و اظهار کرد: این حضور مایه خوشبختی است، زیرا نشان می‌دهد مردم نسبت به سرنوشت خود حساس هستند و می‌توانند هماهنگی و کارآمدی بیشتر را در کشور رقم بزنند.

وی از مجلس به عنوان یکی از ارکان مهم تصمیم‌گیری نام برد و تصریح کرد: مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی از ارکان تصمیم‌گیری نظام بوده و ریل‌گذار حرکت کشور هستند و تصمیمات مجلس شورای اسلامی در کوتاه مدت و دراز مدت مؤثر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس به صورت مستقیم در زندگی و معیشت مردم نقش دارد، گفت: هرچقدر افراد توانمندتری در مجلس حضور یابند، آینده کشور در شرایط مناسب‌تری رقم زده می‌شود.

وی مهم‌ترین مشکل کشور را اقتصاد دانست و بیان کرد: کارآمدی اقتصادی و ایجاد رونق اقتصادی و مبارزه با رکود به عنوان مهم‌ترین مسئله کشور در مجلس آینده پیگیری می‌شود.

لاریجانی ادامه داد: مجلس آینده برای ایجاد بسترهای مناسب در حوزه سرمایه‌گذاری و تسهیل امور لازم در این راستا و توسعه نظارت‌ها تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه بازنده و برنده در انتخابات مهم نیست، خاطرنشان کرد: تلاش برای خدمت به مردم مهم است و اینکه روحیه سهیم بودن در رفع مشکلات کشور در افراد وجود داشته باشد، اگر این سنگر نباشد سنگرهای دیگر زمینه خدمت‌رسانی را فراهم می‌کند.


روحانی در ستاد انتخابات کشور:
مجلس با هر ترکیبی بر اساس نظر مردم برای ما محترم است/همه مردم به آراء اکثریت احترام می‌گذارند

حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان با بیان اینکه مجلس با هر ترکیبی با نظر مردم به وجود آید برای ما محترم است، اظهارداشت: همه مردم به آراء اکثریت احترام می‌گذارند؛ اتکای ما به اکثریت آرا است و نگاه ما به آرای انتخابات امروز است.

وی افزود: مشارکت سیاسی مردم به مفهوم اعتماد به نظام و کارگزاران نظام است بنابراین امید و اعتماد سرمایه اصلی و بزرگ است که امروز پای هر دو آنها با آرا مردم امضا می‌شود.

روحانی تصریح‌کرد:‌ دولت آرا مردم را امانت بزرگ می‌داند و برای حراست از آن تمام توان خود را به کار می‌گیرد؛ به مردم ایران اطمینان می‌دهم دولت، وزارت کشور، هیات‌های اجرایی و نظارت و شورای نگهبان و همه کشور و نظام تلاش می‌کنند یک انتخابات کاملا قانونی و سالم را امروز برقرار کنند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: امروز تمام دوستان و دشمنان چشم به ایران اسلامی دوخته‌اند و تردید ندارم ملت ایران مثل همیشه در این شرایط حساس حماسه دیگر را بر اساس فهم و نظرشان می‌آفرینند.

وی تاکید کرد:‌ امروز همه ما، گروه‌ها، جناح‌ها و احزاب که پای صندوق رای هستیم پیروزیم، اگر جناحی اکثریت آرا را ببرد یا نبرد پیروز است.


آملی‌لاریجانی:
 ملت ایران توجهی به خط‌دهی بیگانگان ندارند

آیت الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه در نخستین ساعت از شروع انتخابات در حوزه انتخابیه مسجد غریب الغربا آمل حضور پیدا کرده و رأی خود را در صندوق انداخت.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه پس از انداختن رأی خود به صندوق در جمع خبرنگاران گفت: حضور پرشور و پرنشاط مردم موجب اقتدار و صلابت نظام اسلامی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی پیامی روشن برای کشورهای غربی دارد که مردم ما یکپارچه از نظام و رهبری دفاع می‌کنند، خاطرنشان کرد: مردم ما در هفتم اسفند اعلام می‌کنند کاری به خط‌دهی‌های بیگانگان ندارند و رای واقعی خود را به صندوق‌های رأی خواهند ریخت.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود: اخیرا کاخ سفید اعلام کرده مردم ایران نظر خودشان را به جهان اعلام کنند که باید گفت مردم ما 37 سال است که نظر خود را به جهان اعلام می‌کنند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی خاطرنشان کرد: مردم ایران در هفتم اسفند هم به لطف الهی حماسه ایجاد خواهند کرد و نظر خود را با صدای رسا به جهان اعلام می‌کنند که کشورهای بیگانه حق دخالت و خط‌دهی در کشور ما را ندارند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه استقلال و عزت برای کشور ما اصل است، گفت: اطمینان داریم مردم ما در انتخابات پرشور شرکت کرده و پیامی روشن برای دشمنان نظام و انقلاب دارند.
انتهای پیام
منبع: مشرق
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز