تهران ۱۲.۷۹° كمينه ۱۲.۶۲°  بیشینه ۱۲.۹۹°
۰۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
وزیر اطلاعات در نشست خبری عنوان کرد

شناسایی تیم 4 نفره جریانات تروریستی مرزهای غربی کشور

حجت‌الاسلام علوی در نشست خبری اعلام کرد: در 5 اسفند یعنی چهارشنبه و دو روز قبل از انتخابات یک تیم چهار نفره را شناسایی کردیم که اقلام زیادی که برای عملیات انتحاری و انفجاری کاربرد داشت کشف و ضبط شد.
کد خبر: ۹۶۸۰

اخبار معاصر : سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: ملت ایران بار دیگر با حماسه پرافتخار خود، پیام عزت و اقتدار ایران اسلامی را به همه جهان مخابره کردند و حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات بار دیگر جهان را دچار شگفتی کرد.

وی تصریح کرد: از صمیم دل به عنوان یک خدمتگذار از ملتی که به فراخوان رهبری لبیک گفته و پای صندوق رأی حضور یافت، تشکر می‌کنم و امیدواریم بتوانیم با خدمت خود پاسخگوی مردم باشیم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه انتخابات با آرامش و در فضایی امن برگزار شد، گفت: مردم در فضایی آمیخته با آرامش و همراه با امنیت رأی خود را به صندوق انداختند.

وی تأکید کرد: واضح بود جریان‌های تروریستی که نسبت به امنیت کشور رشک می‌برند، می‌کوشند عرصه انتخابات ما را با سلسله‌ای از تحرکات امنیتی و توطئه‌های خائنانه، آرامش را از مردم بگیرند و این انتخابات را مخدوش کنند.

علوی با بیان اینکه سربازان گمنام امام زمان(عج) همراه با سایر دستگاه‌های نظامی، قضایی و امنیتی اشراف اطلاعاتی خود را مضاعف کردند، گفت: تمام صحنه‌هایی که احتمال جریان‌های تروریستی می‌رفت، زیرنظر گرفتند و اشراف اطلاعاتی خود را بالا برده و حرکت‌های مشکوک را شناسایی و مورد رصد کامل اطلاعات قرار دادند، همچنین مواردی که قصد توطئه داشتند را شناسایی و به فضل خداوند از اینکه جریان‌های تروریستی بتوانند در مقطع انتخابات دست به جنایتی بزنند جلوگیری کردند.

وزیر اطلاعات با اشاره به امنیت حاکم بر کشور و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، امنیت بی‌بدیل گفت: دشمنان ما اعم از سرویس‌ها و جریانات معاند همواره درصدد توطئه‌آفرینی و ضربه زدن به امنیت و آرامش کشور هستند، ولی مجاهدت خاموش سربازان گمنام امام زمان(عج) و سایر دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی به لطف خداوند زمینه را برای جریانات تروریستی سلب می‌کند.

وی با اشاره به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری افزود: در این مقطع چندین جریان تروریستی قصد داشتند اقداماتی را انجام دهند که ما اینگونه حرکات را شناسایی کردیم و در این راستا به دو مورد اشاره می‌کنم.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: در تاریخ 19 بهمن‌ماه یعنی 18 روز قبل از روز رأی‌گیری، یکی از عناصر تکفیری را در مرزها و مناطق جنوب کشور شناسایی کردیم؛ وی دو عدد بمب دست‌ساز فراهم کرده بود که امکان کنترل از راه دور را داشت، همچنین مقداری مواد منفجره و یک بمب آهن‌ربایی برای اقدام به ترور از طرف چسباندن به خودرو فراهم شده بود را شناسایی کردیم.

علوی تصریح کرد: همچنین جریانات تروریستی خارج از کشور از مرزهای غرب کشور که اقدام آنها ورود به داخل و عملیات تروریستی است، همراه با سایر دستگاه‌ها مناطق مرزی کشور را تحت کنترل کامل قرار داده‌ایم و در همین راستا در 5 اسفند یعنی چهارشنبه و دو روز قبل از انتخابات یک تیم چهار نفره را شناسایی کردیم که اقلام زیادی که برای عملیات انتحاری و انفجاری کاربرد داشت کشف و ضبط شد؛ این تیم 6 جلیقه انتحاری، مقداری پودر انفجاری آرتی‌ایکس و 9 چاشنی الکترونیکی به همراه داشتند که آنها را ثبت و ضبط کردیم.

وی تصریح کرد: بنده به ملت ایران اطمینان می‌دهم که رادار وزارت اطلاعات نقطه کور ندارد و هرگز به جریان‌های تروریستی مجال اقدام داده نخواهد شد.

انتهای پیام/


انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز