تهران ۱۵.۹۹° كمينه ۱۵.۹۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱

پس از انتخابات شرایط سیاسی را باید به سوی همگرایی سوق داد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پس از انتخابات باید شرایط سیاسی کشور را به سوی همگرایی و هم افزایی سوق داد.
کد خبر: ۹۶۸۶
اخبار معاصر : علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (دوشنبه، 10 اسفندماه) با اشاره به انتخابات 7 اسفند گفت: حضور چشمگیر مردم در انتخابات فصل جدیدی در امور سیاسی کشور ایجاد شد که از جانبه‌های مختلف حائز اهمیت است.

رئیس مجلس در ادامه گفت:  این حضور پرشور در صحنه بین‌الملل و نوع مواجهه مردم ایران با موضوع انتخابات سنجش جدیدی برای مراودات با ایران ایجاد کرد و از آن جهت که ایران از معدود کشورهای منطقه است که از مردم‌سالاری برخوردار است میزان مشارکت نقطه تعیین‌کننده معادلات بین‌الملل با ایران است.

لاریجانی در ادامه اظهار داشت: مخصوصاً دسایس برخی کشورهای بزرگ و بعضی از کشورهای منطقه‌ای باید در میدان انتخابات تعیین تکلیف می‌شد لذا حضور یکپارچه ملت در انتخابات وزن ایران را در صحنه بین‌الملل بالا برد و تلقی جدیدی در جایگاه ایران ایجاد کرد.

وی ادامه داد: ثانیا با توجه به بحران‌های امنیتی فراگیر در منطقه و بهم ریختگی شگفت‌آور در این کشورها و ماجراجویی‌های تروریستی بی‌تردید نقش‌آفرینی مبتکرانه ملت ایران در انتخابات نشان‌دهنده ثبات و استقرار امنیت در ایران و بالا رفتن ضریب امنیتی ایران شده است و از طرفی پشتوانه قوی مردمی نظام نقش ثبات‌بخش و امنیت‌ساز ایران اسلامی در منطقه را افزایش داده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح  کرد: ثالثا با حضور فراگیر مردم در انتخابات این پیام را به همه کشورها داد که نظام جمهوری اسلامی از پشتوانه قوی مردمی برخورد ار است و ملت آماده حرکت نوین به سوی پیشرفت می‌باشد.

وی افزود: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایرانی مستقل و آباد را هدف قرار داده‌اند، بعد از انتخابات باید شرایط سیاسی کشور را به سوی همگرایی و هم افزایی سوق داد تا زحمات ملت به توان جدیدی در مواجهه ایران با صحنه بین‌الملل و منطقه‌ای در پیشبرد اهداف درونی کشور بدل شود.

لاریجانی گفت: قدردانی از همت مردم عزیز در انتخابات روی این نقطه تمرکز می‌یابد که همگان چنین دریافتی از بلوغ سیاسی از صحنه گردانی سیاست کشور را داشته‌اند.

نماینده مردم قم افزود: باید به ملت بزرگوار ایران تبریک گفت که به درستی و دقت شرایط  کشور را در نظر گرفتند و باهمتی بلند راه آینده کشور را مشخص کردند بی تردید راهنمایی‌های مکرر مقام معظم رهبری در این همایش ملی اقتدار ایستادگی و سهم بی بدیلی داشته است  که از معظم‌له سپاسگزار می‌باشیم.

وی تصریح  کرد: لازم می‌دانم از وزارت کشور و همه دست اندر کاران انتخابات با شکوه هفتم اسفند صمیمانه تشکر کنم و از همه  داوطلبین که سبب این انتخابات پرشور شدند، تشکر کنم.

انتهای پیام/ انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز