تهران ۲۷.۶۲° كمينه ۲۷.۶۲°  بیشینه ۲۷.۹۹°
۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹

ترکیه بیش از هر کشور دیگری از لغو تحریم‌ها خوشحال است/ در شرایط سختی کنار برادران ایرانی‌مان بودیم

نخست وزیر ترکیه گفت: امروز ترکیه بیش از هر کشور دیگری از برداشته شدن تحریم‌ها خوشحال است و هم‌اکنون راه برای گسترش روابط دو کشور فراهم شده است.
کد خبر: ۹۷۱۹
اخبار معاصر: احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه در جریان سفر خود به تهران و در نشست خبری مشترک با معاون اول رئیس جمهور اسلامی ایران، با اشاره به برگزاری انتخابات 7 اسفند در ایران، نتیجه این انتخابات رابه مردم ایران تبریک گفت و اظهار داشت: پس از انعقاد تفاهم هسته‌ای رویکرد جدیدی در روابط ایران و ترکیه آغاز شده و با توجه به اینکه مهمترین مانع جدی در انجام تعهدات مبادلات 30 میلیون دلاری، تحریم‌ها بود و اکنون با رفع این تحریم‌ها می‌توانیم به دستاوردهای ارزشمندی دست یابیم.

وی افزود: در زمانی که ایران در شرایط سختی قرار داشت ترکیه تلاش‌های زیادی برای حل مسئله ایران انجام داد و دوستان و برادران خود را تنها نگذاشت و امروز ترکیه بیش از هر کشور دیگری از برداشته شدن تحریم‌ها خوشحال است و هم‌اکنون راه برای گسترش روابط دو کشور فراهم شده است.

نخست وزیر ترکیه تصریح کرد: ایران و ترکیه ممکن است در برخی موارد دیدگاه‌های متفاوتی داشته باشند اما تاریخ دو کشور هیچ‌گاه تغییر نخواهد کرد و جغرافیای دو کشور مکمل هم هستند.

داوود اوغلو با بیان اینکه در ملاقات‌های عمومی و خصوصی راه‌های توسعه روابط و برداشته شدن موانع بین ایران و ترکیه بررسی شده است، اظهار داشت: هیئتی که از ترکیه به ایران آمده است علاوه بر افراد تجاری، سرمایه‌گذاران نیز حضور دارند.

وی با بیان اینکه گفت‌وگوهای ایران و ترکیه می‌تواند به ثبات منطقه کمک کند، گفت: قطعا با همکاری‌های مشترک بین ایران و ترکیه می‌توانیم مانع ورود بیگانگان به منطقه شویم.

نخست وزیر ترکیه خاطر نشان کرد: ما در شرایط سختی کنار برادران ایرانی‌مان بودیم و در شرایط پیش رو نیز دست در دست هم خواهیم نهاد تا بر مشکلات و موانع فائل آییم.

داوود اوغلو در پایان سخنانش درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی را به مردم ایران تسلیت گفت.

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز