تهران ۱۶.۵۱° كمينه ۱۶.۵۱°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

ایجاد دفتر راستی‌آزمایی پادمان‌های ایران در آژانس خلاف برجام نیست

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام با بیان اینکه ایجاد دفتر راستی‌آزمایی پادمان‌های ایران در آژانس بین‌المللی هسته‌ای خلاف برجام نیست، گفت: گزارش روند اجرای برجام را فروردین به کمیسیون امنیت و سیاست خارجی ارائه می‌دهیم.
کد خبر: ۹۷۳۰

اخبار معاصر : سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ایجاد دفتر راستی‌آزمایی پادمان‌های ایران در آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اظهار داشت: اینکه آژانس در راستای انجام وظایف خود اقدامات اداری در دبیرخانه انجام دهد و گروهی را برای کار تعیین کند، خیلی روند عجیبی به نظر نمی‌آید.

وی با بیان اینکه ایجاد چنین دفتری برخلاف قائده کار آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای نیست، ادامه داد: آقای آمانو و همکارانش در آژانس برای اینکه وظیفه خود را نسبت به راستی‌آزمایی اجرای برجام که کار سنگینی هم هست، به خوبی عملی کنند، یک تشکیلات اداری در نظر گرفته‌اند که از دیدگاه ما ایرادی ندارد.

عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران در خصوص ارائه گزارش به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بر اساس قانون مصوب مجلس، سه ماه پس از اجرایی شده برجام، ما گزارش خود را ارائه خواهیم کرد. هر چند، هر زمانی که لازم بود در کمیسیون حاضر شدیم و توضیحاتی ارائه کردیم.

عراقچی با بیان اینکه 26 دی ماه سال جاری برجام اجرایی شد، تاکید کرد: بنابراین گزارش را در ماه فروردین به کمیسیون ارائه خواهیم کرد اما مجددأ تاکید می‌کنم هر زمان لازم باشد برای ارائه توضیحات به مجلس می‌آیم.

 

انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز