تهران ۱۷.۷۹° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۸.۷۹°
۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
با موافقت نمایندگان مجلس

حضور مشمولان نظام وظیفه در نهادهای غیرنظامی

نمایندگان مردم در خانه ملت شرایط به کارگیری مشمولان نظام وظیفه را در دولت، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، نهادهای عمومی غیردولتی، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی عالی دولتی و غیردولتی و فدراسیون‌های ورزشی و واحدهای تولیدی را مشخص کردند.
کد خبر: ۹۷۷۴
اخبار معاصر: نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 17 فروردین‌) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه‌های توسعه کشور با ماده 36 این لایحه موافقت کردند.
حضور مشمولان نظام وظیفه در نهادهای غیرنظامی

در ماده 36 آمده است که در زمان صلح با تأیید ستاد کل نیروهای مسلح، قسمتی از نیاز دولت، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، نهادهای عمومی غیردولتی، دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیردولتی و فدراسیون‌های ورزشی و واحدهای تولیدی به نیروی انسانی دارای مدرک لیسانس و بالاتر با استفاده از خدمت مشمولان وظیفه مشروط به عدم ورود آسیب به آمادگی رزمی کشور و پس از گذراندن دوره آموزش نظامی تأمین می‌گردد. این نیازها از طریق وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به ستاد کل اعلام می‌شود.

حقوق و مزایا و جیره استحقاقی در دوره خدمت از محل اعتبارات دستگاه به‌کارگیرنده تأمین می‌گردد. میزان دریافتی این قبیل افراد نباید در مجموع از حد مقرر در قوانین نیروهای مسلح تجاوز نماید.

حداقل پنجاه‌درصد(50%) از نیروهای انسانی فوق که فارغ‌التحصیل دانشگاه هستند، باید در مناطق توسعه‌نیافته یا کمترتوسعه‌یافته کشور خدمت کنند.

به موجب تبصره این ماده، سهمیه مربوط به فدراسیون‌های ورزشی از طریق وزارت ورزش و جوانان و صرفاً برای استفاده قهرمانان ورزشی مدال‌دار کشوری و بالاتر و سهمیه واحدهای تولیدی از طریق دستگاه‌های اجرائی ذی‌ربط اختصاص می‌یابد.
انتهای پیام/

انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز