تهران ۱۳.۸۵° كمينه ۱۳.۷۳°  بیشینه ۱۳.۹۹°
۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
برای کمک به اجرای قانون در آمریکا؛

اف‌بی‌آی قفل آیفون‌ها را باز می‌کند

پلیس فدرال آمریکا در پرونده‌هایی که نیاز به بازکردن قفل تلفن‌های همراه محصول شرکت اپل دارد به پلیس محلی این کشور کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۹۷۹۰
اخبار معاصر: اطلاعاتی از پلیس فدرال آمریکا(FBI) به بیرون درز کرده است که نشان می‌دهد قرار است در پرونده‌هایی که نیاز به بازکردن قفل محصولات شرکت اپل باشد با پلیس محلی همکاری کنداف‌بی‌آی قفل آیفون‌ها را باز می‌کند.

بر اساس این گزارش قرار است اف‌بی‌آی به دیگر سازمان‌های اجرای قانون آمریکا در باز کردن قفل آیفون آنچه «مجرمان مظنون» خوانده است کمک کند.

در یادداشتی که اف‌بی‌آی به سازمان‌های اجرای قانون دیگر آمریکا ارسال کرده و توسط «بازفید» (Buzzfeed) منتشر شده است آمده است که از طریق باز کردن قفل آیفون 5C تیرانداز حادثه «سن‌برناردینو» که بدون کمک شرکت «اپل» اتفاق افتاد، توانسته به اطلاعات خوبی دست پیدا کند و حاضر است در صورت نیاز با دیگر سازمان‌ها در این راستا همکاری کند.

«کری اسلیپر(Kerry Sleeper) »، معاون دفتر تعامل همکاری اف‌بی‌آی گفت: "در اواسط ماه مارس، یک گروه خارجی به اف‌بی‌آی روشی برای بازکردن قفل آی‌فون نشان دادند.

از آنجا که در مورد «سن‌برناردینو»، اف بی آی گزارش داده که از اطلاعات به دست آمده استفاده کرده است بنابراین در موارد مشابه نیز در صورت درخواست کمک پلیس محلی این کار را تکرار خواهند کرد.

پیش از این اف‌بی‌آی ادعای کمک به حل مورد قتل در آرکانزاس را از طریق بازکردن قفل یک گوشی تلفن همراه شرکت اپل رد کرده بود.

اف‌بی‌آی هنوز به طور گسترده فاش نکرده که چگونه آنها توانستند به اطلاعات آی فون 5C به دست آمده از حادثه «سن‌برناردینو» دست پیدا کنند و از آن استفاده کنند.

اپل و دیگر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند متعهد هستند از طریق رمزگذاری به عنوان راهی برای امن نگه‌داشتن گوشی‌ها از دسترس مجرمان و کسانی که می‌خواهند از این طریق قانون شکنی بکنند، دور نگه دارند.

این یک مسابقه تسلیحاتی بین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند، جنایتکاران و مجریان قانون است.

انتهای پیام/


انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز